Kærlighed gør ondt

brevkassespørgsmål

Kærlighed gør ondt

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år

Hej cyberhus.
Jeg ved ikke helt om mit spørgsmål hører hjemme her, men jeg prøver. Mit problem er at jeg forelsker mig i og tænder på mænd som er en del ældre end mig (ca 10-30 år ældre end mig) jeg ser ikke mange jævnaldrende, så måske er det derfor? Jeg synes bare også jeg havde det sådan her da jeg gik på efterskole og var omgivet af mange på min alder. Når vi snakkede om hvem som  var lækre gav jeg dem altid ret, men i virkeligheden kunne jeg bedst lide min lærer.
Det er et problem da jeg gerne vil have en kæreste, som jeg kan vise til mine forældre. Jeg vil også have en kæreste som er det samme sted i livet som mig og en som vil have børn. Når jeg ser på fyre på min alder tænker jeg slet ikke på dem på nogen kæreste-måde men når jeg ser en mand kan jeg mærke der sker noget i mig og jeg bliver tændt. Det er ikke bare et enkelt crush på min lærer men det her sket tit. Hvad gør jeg så jeg finder en kæreste på min alder? Det her går mig meget på og jeg føler mig underlig.

Svar:

Hej med dig..

Jeg synes dit spørgsmål passer fint herinde i brevkassen og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe lidt. Og jeg synes det er rigtig godt at du skriver ind, fordi jeg kan godt høre på dig at det fylder meget. Og jeg kan godt forstå det er lidt svært, fordi du har egentlig to ting, der trækker i hver sin retning.

På den ene side vil du gerne have en kæreste, en du kan vise frem for dine forældre, er samme sted som dig og en du kan få børn med. Og på den ande side bliver du tiltrukket af ældre mænd og ud fra det du skriver, lyder det til at det primært er seksuelt.

Jeg vil startre med at fortælle dig, at du er ikke underlig. Der er ikke noget galt med at tænde på ældre mænd og det er der mange der gør tror jeg. Der er heller ikke noget galt i at have en kæreste der er ældre end en selv og for mange fungerer det fint. Du er 20 år, voksen og kan tage ansvar for dit eget liv og et forhold til en mand på ex. 30 synes jeg er helt fint og han vil nok stadigvæk gerne have børn :) Problemerne kan jo komme, hvis han er meget ældre, fordi så er det ikke sikkert han vil have børn og som du skriver, så er han nok et meget andet sted end dig i livet.

Det her med at tænde på ældre mænd kan der være mange grunde til.. for nogen er det måske tiltrækkende at de er meget modne og har livserfaring, for nogle andre kan de virke kloge eller i balance med sig selv. Eller måske tænder man ikke på unge mandakroppe. Og så er der nogen som har haft et svært forhold til ens far og derfor søger noget i de mænd som måske minder om ens far..

Det sidste kan være et problem og noget man har brug for hjælp til at håndtere, fordi det kan gøre, at man ikke kan få et sundt og godt forhold til en mand i det hele taget.

Hvilke af disse årsager, eller om det er noget helt andet ved jeg jo ikke, da jeg ikke kender dig, men du kan jo lige overveje det.

Jeg tænker også at du skal prøve at skille tingene ad.. måske skal du acceptere at du tænder på ældre mænd, men behøver det at forhindre dig i at blive kærester med en yngre fyr? Måske hvis du skilte det lidt ad og gav dig selv lov til at blive tæt med en yngre fyr, så åbnede der sig nogle nye ting?

Udover det, så synes jeg du skal blive ved med at være nysgerrig på det, og få snakket med nogle andre personer om det. Det kan være rart og i sådan en snak kan det være du kommer tættere på en forklaring og vej frem. Chatten her i Cyberhus kunne godt være en ide for dig og du er velkommen til at prøve det af.

Venlig hilsen

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål