Kæreste(r)

brevkassespørgsmål

Kæreste(r)

brevkassespørgsmål af
Anonym

Hej
Ja jeg har det her problem at der er to drenge der kan li mig og jeg vil ikke såre nogen! men jeg kan altså li den ene men det kan mine veninder ikke og hvis vi så begynder at komme sammen vil de snakke ondt om OS! men den anden er ny på skolen og er HELT vild forælsket i mig og det er der flere der har sagt og han har også spurt om vi skulle komme sammen men jeg svarede nej, da jeg ikke helt kan li ham, men mine veninder kan li den anden (nr 2)Altså ikke På kæreste måden men de ville blive glade hvis vi begynder at komme sammen!
Ved ikke helt hvad jeg skal gøre ? håber du kan hjælpe mig !

Svar:

Hej L
Det vigtigste i et forhold er, at man kan lide hinanden. Man skal altså ikke blive kærester med en person, som man ikke kan lide den, og ikke er vild
med. Selvom ens veninder synes at man skal være kærester med en bestemt fyr, så er det ikke grund til at blive det. Du skal mærke efter hvad du selv har lyst til og hvad du selv vil!

Kan du snakke med dine veninder om, hvordan du har det. Fortæl dem at du er vild med den bestemte fyr, og at du er ked af de ikke kan lide ham. Fortæl dem, at du vil være træt af hvis de vil sige noget grimt om jer, fordi du faktisk godt kan lide ham. Hvis de er gode veninder vil de forstå det, og ikke snakke grimt om jer.

Det vigtigste er, at du er glad for ham, som du er kærester med. For det er dig og ikke dine veninder som skal være kæreste med ham. Hvis du er bange for hvordan dine veninder vil reagere, kan du måske snakke med dem først. Måske synes de det er fint.

Venlig hilsen Denise