kæreste/drenge problemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
jeg havde den her kæreste, som jeg så valgte at slå op med. men senere ringer han til mig og siger at han faktisk er lettet over at jeg slog op med ham. så blev jeg jo utrolig ked af det, også begyndte jeg at blive lidt sur, og han spurgte ind til hvorfor jeg slog op med ham. jeg sagde s¨at det var fordi han havde forandret sig, og han var blevet player igen fordi han havde noget med en anden pige og tænkte altid på en anden (sagde han), også begyndte vi og have et kæmpe skænderi, og jeg blev mere og mere ked af det, fordi denne gang begyndte han at sprede nogen rygter om mig, om at jeg var en billig luder der gik i seng med alle og envær, men heldigvis troro ingen på det fordi han har ikke særlig mange venner, og det siger dem i hans klasse, mend jeg har fået mange fra hans klasse og faktisk også har mange fra min egen klasse. men så en dag ringede jeg til han for at spørger hvad han egentlig var sur over, og han sagde så at jeg havde været et kæmpe svin, men jeg har ikke gjort noget som helst. så flippede jeg sådan lidt ud og sagde "tal for dig selv!" også sagde han at han faktisk kun tog telefonen for at sige noget til mig, og han sagde så at jeg skulle lade hans venner være i fred, men det kan jeg jo ikke når de også er mine venner og han skal overhovedet ikke bestemme hvem jeg er venner med!. også sagde han at jeg også skulle lade han være, og alt hvad der blev sagde og skrevet til ham fra mig, blev vist til hans forældre. også sagde jeg til ham, så husk at vis de sendte også!. også sagde han at det var der overhovedet ingen grund til. men jeg er faktisk også lige glad med om han gør det fordi jeg har ikke skrevet noget som helst til ham om det her. han har faktisk bare fundet på og fundet på ting. og jeg er blevet så utroligt inderligt ked af det fordi af den her grund så savner jeg ham utroligt meget, men jeg vil stadig kun være hans veninde, men jeg savner ham bare!. ;( og alle dem jeg er tæt på siger at jeg har fortjent bedere, men de kendte ham jo også i forvejen hvor jeg ikke kendte ham. også siger de at jeg skal glemme ham men det er altså fucking svært at være den person alt går ud over også skal man bare ignorere det og glemme personen!. ;( jeg kan overhovedet heller ikke komme i kontakt med ham for ham gider ikke at svare mig;( faktisk vil jeg bare spørger hvad i synes jeg skal gøre.???

Svar:
Hej med dig..
Det er noget underligt noget med den her kærlighed, fordi selvom vi godt kan blive såret af en person og en person godt kan behandle en rigtig skidt, så kan der stadig være nogle varme følelser for den person og det kan være svært bare at glemme den person.
Det lyder lidt til at du er i samme situation nu, og jeg synes det er godt du prøver at spørge andre om råd, når du er usikker på hvad du skal gøre. Og måske kan du bruge noget af det jeg skriver til dig.
Ud fra det du skriver, så synes jeg du har gjort en masse rigtige ting. Du har slået op med ham fordi du ikke følte han var der 100% og fordi han var blevet en player og havde noget kørende med en anden. Du har også fortalt ham hvorfor du slog op og spurgt ham, hvorfor han blev så sur og begynde at sprede de der rygter.
Og jeg synes ikke det er okay, at han har spredt de rygter og siger de ting om dig, men det lyder til at du har nogle gode venner og at de kender dig så godt, at de ikke tror på det han siger.
Det kan godt være svært at glemme en person, når man har samme venner og måske går på samme skole og ser ham engang imellem. Men jeg synes du har helt ret i, at han ikke skal bestemme hvilke venner du er sammen med og hvilke du ikke er sammen med, så hold fast i dem du gerne vil være venner med.
Jeg synes det lyder til, at jeres forhold er gået galt og at det kan blive svært at mødes igen, derfor tror jeg det ville være bedst for dig, at prøve at komme videre uden ham i en periode. Det er som sagt ikke så nemt igen, men det vil gøre det nemmere hvis du ikke selv prøver at kontakte ham i en periode, fordi det gør at han hele tiden er i dine tanker og at du måske bliver ved med at være vild med ham, selvom han har behandlet dig dårligt. Måske går du også og tænker på de gode ting I har haft engang og det er det du har svært ved at glemme.
Men sommetider forandrer vi os og ændrer os lidt og du skriver også, at det har han gjort. Derfor kan du ikke bare få den gamle kæreste tilbage og jeg tror du skal acceptere at det var det.
Så mit bedste råd til dig er, at lade være med at kontakte ham i en periode, prøv at få ham lidt på afstand og koncentrere dig om dine venner og måske nogle andre fyre du synes er søde. Når der så er gået et stykke tid, så kan du måske nemmere mærke hvordan dine følelser er for ham. Enten så er de der stadig eller også bliver de mindre og mindre, og måske bliver du glad for at han er ude af dit system..
Så måske vil der ske en masse andre dejlige ting for dig i 2011 :) Godt nytår til dig..
Venlig hilsen
Erroll