Kompliceret flirt
brevkassespørgsmål af
Lul
13 år
Hej.
en dreng og jeg har haft noget kørende. Dog var der en dag efter nytår at han bare ikke så mine snaps så hurtigt som normalt. Jeg skrev at det var irriterende og jeg fik en slags psykose af det. Han skrev så at det var fordi han ville spille kostbart og jeg tænkte wtf. Senere hen skrev han dog at vi burde stoppe med det her fordi han ikke hille have vores forældre til at vide det. jeg blev helt ødelagt. pludselig skrev vi så bare ikke mer. Så en dag imens hans søster og jef talte sagde han så "hils min skat" - jeg fik et hjertestop. Han Er så forvridende! han kalder mig for bae og det andet sekund vil han skjule det? Han giver både tegn for at han gerne ville være en flirt og nogle gange ikke? jeg forstår ham virkelig ikke? Jeg skrev Fuck dig sådan for sjovt idag så skrev han okayy. Han plejer at give igen eller sige elsker ogs dig?  skrev så du har forandret dig eller idk er det bare mig? Han har ikke set den eller svaret den. Please hjælp mig! Til fester flirter han med mig og giver kæmpe tegn, lige så snart vi er hver for sig virker han iskold? det skal siges at jeg er 13 og han er 17 - kæmpe forskel.
kh den forevirede!

Svar:
Kære forvirrede!
Jeg kan godt forstå, du er forvirret, det lyder som om, der er mange signaler frem og tilbage mellem jer to. Jeg tænker, at det måske kunne være godt for dig at tænke lidt over, hvad du egentlig selv vil? Vil du gerne være kærester/flirt med ham? Og hvilke signaler sender du selv? Hvis du finder frem til, at du gerne vil være kærester/flirt med ham, så kan du prøve bare at sige det til ham. Det kan være svært og grænseoverskridende, og det kan gøre ondt, hvis ikke han har det lige sådan, men det gør jo også ondt ikke at vide, hvad der er mellem jer. Hvis du er ærlig og siger, hvad du gerne vil og gerne vil have, så bliver han også nød til at finde ud af med sig selv, hvad han gerne vil og hvad han gerne vil have.
Selvom det er sjovt og spændende, når man ikke er helt sikker på, hvad man har med hinanden, kan det også være rigtig hårdt i længden. Det kan være en løsning bare at være ærlige med hinanden. Tage en ærlig snak om, hvordan I har det og hvad I gerne vil. Kærlighed er dejligt, og du fortjener også én, der gerne vil dig, også andre steder end til fester. Jeg kan godt forstå, hvis det virker svært og grænseoverskridende at skulle fortælle ham om dine følelser. En lidt lettere start kunne være, at du måske ændrer lidt i de signaler du sender ham, så du viser ham, at du gerne vil ham. Igen vil dette give ham mulighed for at beslutte med sig selv, hvad han egentlig vil. Det kan ikke være rart for dig konstant at gå rundt og føle, at du ikke aner, hvordan han har det. Det kan du måske også spørge ham direkte om? Måske det ville kunne starte en ærlig snak.
Det er svært for mig at sige mere om, hvad hans handlinger betyder, for jeg kender ham jo ikke. Til gengæld tror jeg, de fleste kender til det der med at overanalysere alle signaler og beskeder og snaps man får fra én man er lidt vild med. Det tror jeg, de fleste gør en gang i mellem, og det kan man godt nok bruge meget energi på! Det er noget, jeg tror, kunne være sundt at øve sig i at lade vær med at bruge så meget energi på. Men det er svært! Husk dig selv, han er ikke det eneste der betyder noget i verden!
Jeg håber, du snart er mindre forvirret, og at du finder ud af det hele.
Sophie