Knust som aldrig før
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Jeg har været sammen med min eks i lidt over 2 år. Jeg har aldrig oplevet en dreng som ham. Han var virkelig den der kunne gør mig mest lykkelig og nu mest ked af det.. Han slog op for ca. 4 måneder siden, vi går på den samme skole og jeg ser ham hver dag. Jeg kan ikke komme videre for jeg går stadig rundt og har det ondt inden i fordi jeg savner ham så meget! Jeg havde det fint nok med det hele i noget tid efter han slog op, men lige pludselig kan jeg finde på at brude helt sammen. Jeg elsker ham stadig og kan virkelig ikke elske en anden. Hvordan vinder jeg ham tilbage? Han var virkelig sød og kærlig ved mig. Der han slog op sagde han at han stadig elsket mig og gerne vil være sammen med mig, men han kunne bare ikke på det tidspunkt for vi havde så mange problemer...

Svar:
Hej med dig
Det kan være rigtig hårdt at forelsket i en person, som man ikke kan være sammen med. Det er heller ikke nemt at være den som bliver slået op med, og tit står man tilbage med en meget tom fornemmelse og kan savne vedkommende helt vildt, også selvom der er gået et stykke tid.
Det lyder til at i begge to elskede hinanden da han slog op, men at han synes at det var for svært at være sammen dengang.
Jeg synes derfor du skal prøve at snakke med ham igen. Forklar ham hvordan du har det og hør hvordan hans følelser over for dig er lige nu. Hvis han stadig har følelser for dig, kan i prøve at snakke om de ting som han synes var svære dengang. Det skal ikke være alt for svært at være kærester og derfor er det vigtigt at i får snakket om det, så det ikke er så svært.
Hvis det er alt for svært, så er det sommetider et tegn på at man ikke passer så godt sammen alligevel. Og så er det bedre ikke at være kærester.
Hvis han fortæller dig, at han ikke er interesseret i at blive kærester er det vigtigt at du respekterer det. Du kan ikke vinde ham tilbage, hvis han ikke selv er interesseret.
Du skriver, at du ser ham hver dag i skolen og derfor kan jeg også godt forstå at det er svært for dig at glemme ham. Derfor lyder det til at du har brug for at få en afklaring på om jeres forhold har en chance eller om det er slut.
Når du står i den her situation, er det super godt at du for eksempel skriver herind til mig. For det første for at spørge om råd, men også fordi det er vigtigt snakke med nogen, når du er ked af det. Jeg vil foreslå dig chatten her i Cyberhus. Her kan du være anonym og her sidder der voksne som også gerne vil lytte og prøve at hjælpe. Den har åben mandag til torsdag kl. 14-19.
Udover det, synes jeg du skal prøve at snakke med dine forældre eller en anden voksen som du har tillid til. Voksne har ofte mere erfaring omkring det med kærlighed og det kan være en stor hjælp.
Venlig hilsen
Erroll