Ked af min krop

brevkassespørgsmål

Ked af min krop

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 3 uger siden

Kære Cyberhus!

 Da jeg var omkring de 12 år og havde fået små bryster, kunne det bare ikke gå hurtigt nok med at de voksede... Jeg ville virkelig gerne hurtigst muligt ligne og være en kvinde... Men det seneste års tid har bare været forfærdeligt, fordi mine bryster er vokset utrolig meget og jeg synes bare de virker alt for store og i vejen. De er ikke engang sådan ekstremt store (bruger C skål), men jeg synes stadig det er for meget... Jeg vil gerne have min barnekrop tilbage og synes virkelig det skræmmer mig at jeg er blevet så voksen at se på nu. Det påvirker mig sygt meget og jeg forsøger konstant at undgå at vise dem, fx ved at gå i store hættetrøjer osv. Men jeg savner også bare at kunne slappe mere af i min krop og acceptere den som den er, og det er bare helt umuligt for mig lige nu. Jeg vil nærmest hellere slet ingen bryster have end hvad jeg har nu... Vil egentligt bare høre om i har nogle bud på hvorfor jeg pludseligt får det så afskyeligt med at have en kvindelig krop, og evt nogle råd til hvordan jeg kan blive mere afslappet med dem.  Knus,Marie

Svar:

Hej Marie

Jeg kan godt forstå, at det kan virke skræmmende, når man pludselig får bryster og kroppen udvikler sig op igennem teenageårene. Din krop har lynhurtigt udviklet sig, og derfor er det helt naturligt, at du skal vende dig til den. Jeg tror mange af dine jævnaldrende veninder, har mange af de samme tanker og også har svært ved at vende sig til deres kvindelige former. Jeg vil derfor først og fremmest fremhæve, at det er HELT normalt, at du lige nu, synes det er mærkeligt at din krop har ændret sig til et mere kvindeligt udseende. Selvom det ikke er nogen rar følelse, tror jeg enhver pige har haft samme tanker - og nogle af dine klassekammerater er sikker jaloux over, at de ikke har lige så store bryster som dig. Jeg tror, der er mange kvinder, der ville ønske, at de brugte str. C i bh. Om nogle år, tror jeg også, at du vil kunne påskønne det og være glad for dine former.

Så jeg vil huske dig på, at du skal huske, at det er helt normalt, at skulle vende sig til sin kvindelige krop og derudover skal du være stolt over, at du har fået flotte kvindelige former og store normale bryster. Så selvom du ligenu har svært ved at tro det, så tror jeg, at du med tiden vil få et mere afslappet forhold til din krop og med tiden påskønne din krops udseende.

Du skriver, at du går mest i store hættetrøjer for at skjule dine bryster. En ide kunne være, at vende dig selv til at tage en lidt strammere trøje på en dag. Så tror jeg du vil opleve, at det er helt ufarligt, og at du ikke bliver kigget mærkeligt på. Selvom det kan være svært for dig at tro på nu, tror jeg, at det med tiden vil hjælpe dig i retning af et mere afslappet forhold til din krop. Din krop har udviklet sig som alle andre pigers krop vil, og du er måske bare heldig ift. at du har fået større bryster end mange andre, og det er nu engang sådan du ser ud. Så for at du skal få et mere afslappet forhold til den, tror jeg også det vil hjælpe dig, at studere din krop lidt mere i spejlet. På den måde vender du dig selv til at se på dig selv. Det er ikke sikkert du vil kunne lide det fra start, men jo mere du gør det, jo mere normalt bliver det, og med tiden kan du øve dig i at fokusere på de positive ting.  Måske kunne det også være en ide, at snakke med nogle tætte veninder om det, for de står jo også i samme situation.

Jeg håber du kunne bruge svaret!

De bedste hilsner Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål