Kan jeg få min eks kæreste tilbage
brevkassespørgsmål af
Anonym
Hej
Mig og min kæreste slog op for 5 år siden.
Da vi kom sammen, kom der en pige hen til mig og sagde: din kæreste kysser med andre drenge. Det blev jeg ked af at høre.
Dagen efter er mig og min kæreste sammen. Der sagde hun noget til mig, som jeg ikke gjorde. Dagen efter slog hun op med mig.
Nogle dage efter kommer hun sammen med en dreng. Det er også okay - men så kom pigen hen til mig og sagde: det passer ikke det jeg sagde til dig.
Min eks kæreste har kæreste på nu. Jeg vil så gerne fortælle sandheden til hende. Jeg burde også fortælle hende det dengang, men jeg var så bange for at såre hende.
Så skal jeg sige sandheden til hende når hun er ledig? Skal jeg sige til hende med mine egne ord eller skal jeg skrive det til hende - for jeg er
stadigvæk forelsket i hende.
hilsen Michael
- jeg håber virkelig i kan hjælpe mig

Svar:
Kære Michael.
Jeg synes, at det er flot, at du skriver ind til brevkassen.
Du spørger, om du kan få din eks - kæreste tilbage.
Du skriver, at det er 5 år siden, at I slog op, og at hun nu har en anden kæreste.
Du også om du først skal tale med hende om det, hvis hun bliver ledig igen! Det synes jeg er godt, at du tænker på. Det viser, at du respekterer, at hun har en ny kæreste.
Det er svært at sige, om du kan få din eks – kæreste tilbage. Det er 5 år siden, at I var kærester og I var ret unge dengang. Der er jo sket meget med jer begge på de 5 år, der er gået.
Du vil gerne sige sandheden til hende, og det synes jeg er flot. Du kan godt prøve at snakke med hende, om det der er sket dengang. Jeg synes først, at du skal prøve at tale med hende, og ikke skrive et brev. Så har hun mulighed for at sige, hvis hun ikke har lyst til at tale on det.
Du skriver, at du stadig er forelsket i hende. Vent med at fortælle hende det, nu, hvor hun har en anden kæreste. Du må respektere, at hun er i et nyt forhold.
Jeg synes godt, at du kan snakke med hende, selvom hun er i et nyt forhold. Det kan være, at det giver dig ro, at snakke med hende.
Du kan så stille og roligt prøve at vise hende, at du er interesseret i hende igen. Snak lidt med hende, prøv at få øjenkontakt, smil til hende og giv hende små komplimenter. Prøv så at se, hvordan hun reagerer på det, når du er sød og rar overfor hende.
Men respekter, hvis hun ikke er interesseret, og at hun faktisk er i et andet forhold lige nu.
Har du brug for flere råd er du altid velkommen til at logge på chatten og tale med en af netrådgiverne, eller skrive til mig igen.
De bedste ønsker
Loa