kan jeg få ham tilbage?
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Jeg er en kvinde på 21 år,som lige pt. er ret ulykkelig. for omkring et halvt år siden, gik min eks-kæreste og jeg fra hinanden. Jeg har lige siden aktivt prøvet at komme over bruddet, men det har ikke lykkes mig. Mit følelses-mæssige arbejde gik for alvor i stå, da han kun 2 måneder efter bruddet, havde fundet sig en ny kæreste. Det er gået op og ned siden, men bestemt her på det sidste, er mit humør i bund og jeg savner ham afsindigt meget. Problemet ligger nok i, at vi arbejde sammen, og ikke nok med det, arbejder hans nye kæreste også samme sted. jeg kan ikke hænge sammen - og inderst inde, vil jeg meget gerne have ham tilbage. Hvad gør jeg - og kan det overhovedet lade sig gøre?

Svar:
Hej med dig..
Det kan være rigtig hårdt at gå fra hinanden og som du selv oplever, så kan det tage rigtig lang tid at komme over det og videre i ens liv. Når han så finder en ny kæreste rimelig hurtigt efter I er stoppet, så er kan det give et ekstra sten i maven og det kan være svært at acceptere, at han er kommet videre og hurtigt finder en ny kærlighed.
Sommetider kan det gøre, at man føler sig endnu mere forladt og ensom. Og som du helt rigtigt skriver, så kan man begynde at savne den kæreste igen, selvom man måske godt ved inderst inde, at der var en grund til at det stoppede.
Det gør det endnu mere vanskeligt, at du ser både ham og hans nye kæreste på arbejdet, fordi på den måde får dit sår ikke lov til at hele. Du bliver hele tiden mindet om hvordan det føles og får svære ved at komme over ham.
Du spørger om du kan få ham tilbage og det kan jeg ikke rigtig svare dig på, men ud fra det du skriver, så lyder det til at han er i et andet forhold og derfor lyder det ikke realistisk. Så jeg tror det bedste for dig er, at acceptere at det er slut og at du ikke får ham tilbage.
Hvad fremtiden så bringer, kan hverken du eller jeg vide, men hvis du går rundt og venter på en fyr som har en kæreste, så smider du dit eget liv på stand by. Og det synes jeg ikke du fortjener.
Nu ved jeg ikke hvor du arbejder, men det kunne være en fordel for dig, hvis det var muligt ikke at se så meget til ham i en periode, eller hende den nye. På den måde kan dine følelser få lidt ro og jeg tror det kan være nødvendigt for dig.
Kunne du fx. planlægge din ferie sådan, at I holder den forskudt. Så ville der måske være 1-2 måneder hvor du ikke ser ham, og det tror jeg kunne være godt for dig.
Ellers tror jeg meget det handler om, at du acceptere at det vil tage lidt tid og at dine følelser langsomt vil hele. På et tidspunkt vil du kunne begynde at se lidt lyst på det hele igen. Jeg synes også du skal bruge de mennesker omkring dig og i det hele taget give dig selv lov til at være ked af det, fordi det er helt okay og naturligt i din situation.
Og så skal du prøve at lave ting som giver dig overskud. Hvad med at holde en lang ferie, hygge med veninderne, fokusere på en fritidsinteresse... Ting som ikke har noget med din eks at gøre, noget hvor du forkæler dig selv og som giver dig smilet tilbage..:)
Jeg håber du kan nyde sommeren..
De bedste hilsner
Erroll