Kan ikke uden ham

brevkassespørgsmål

Kan ikke uden ham

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej.

Jeg har mistet det, der betød mest for mig.
Selvom jeg kun er en 15 årig pige, der lige er startet i 1.g.

Min kæreste har lige slået op med mig, og det vil selvfølgelig altid gøre ondt, men det her er anderledes.

Han droppede mig ikke fordi han ikke følte det samme for mig mere, for det gør han, men fordi vi ikke vil kunne ses mere end en gang om måneden hvis ellers alt ville have passet sammen. Og det kunne han ikke klare.

Jeg ved godt, at det vil blive svært, men alligevel vil det også være det værd det år, hvor han er på efterskole. For det her er mere end en almindelig teenage forelskelse.

Jeg har været igennem så meget med ham, og vi var virkelig perfekte sammen, er vi begge to enige om.

Har mistet alt på det sidste og nu også ham. Jeg har intet at komme hjem til i weekenderne mere (bor på en kostskole).

Det hele er bare et stort tomt hul.
Jeg mangler en del af mig selv - jeg mangler ham.

Han var virkelig mit et og alt.
Han har støttet mig igennem den sværeste tid at mit liv, det liv, som knap nok er begyndt endnu.

Han havde talt mig op til, at vi sagtens kunne klare det osv. men allerede efter en uge mister han selv troen på det.

Hvordan kan jeg give ham troen tilbage?

Jeg ved, at det vil være bedst for os begge to, at vi bliver sammen, og det samme siger han, men han kan bare ikke se, hvordan vi skal kunne få det til at gå.

Jeg elsker ham virkelig af hele mit hjerte.
Og kan virkelig ikke undvære ham ved min side. Ved slet ikke, hvad jeg skal gøre lige nu. Bare hjælp mig, jeg be'r jer virkelig.

Det gør mere ondt end noget andet, jeg nogensinde har oplevet.

Svar:

Kære pige 15 år.

Det er rigtig godt, at du skriver ind til brevkassen, når der er noget, der gør ondt i dit liv.
Det viser, at du tager dine følelser alvorligt.

Jeg synes, at det er rigtig flot, at du vil kæmpe for dit forhold til din kæreste, og at du ikke giver op, når det bliver svært. Det er modigt!

Det er, som du selv fortæller i brevet, altid hårdt at bryde med en kæreste.
Men det, der gør det rigtig hårdt for dig er, at det er praktiske ting og ikke jeres følelser for hinanden, der er årsag til bruddet.

I brevet siger du, at du nu har mistet alt på det sidste, og at du intet har at komme hjem til i weekenderne mere.
Du skriver, at du mangler en del af dig selv, fordi han er væk.

Jeg kan godt forstå du tænker sådan - men jeg mener, at alle mennesker i sig selv er unikke. Der er ingen, der kun er noget i kraft af kun et andet menneske.
Du er unik og bære en del af alle de mennesker, du har mødt hele dit liv med dig. De har været med til at forme den du er i dag, og du har påvirket dem.

Jeg synes, at du skal prøve at tænke på de mennesker, der betyder noget i dit liv – din familie, dine veninder og venner! Snak med dem, som har tillid til om, hvordan du har det.

Det er ind i mellem svært at se noget positivt i livet – især lige efter et smertefuldt brud.
Men du må ikke miste håbet!
Prøv at tænk på det, der er positivt i dit liv. Se på de gode ting i dit liv og tro på, at det nok skal blive bedre.

Du spørger, hvordan du kan give ham troen på Jer tilbage.

Det er meget svært for mig at sige, da jeg kun kender Jeres situation fra dit brev.

I dit brev fortæller du, at han havde talt dig op til, at I kunne klare det, men så mistede troen på det efter en uge.

Jeg synes, at du skal spørge ham direkte, hvad der konkret fik ham til at ændre sin mening.

Hans svar kan måske give dig en idé om, hvad der kunne hjælpe ham i et langdistanceforhold med dig.
Så kan det være, at du får ideer til, hvordan du kan give ham troen på, at det kan fungere tilbage.

Du kan prøve at logge på vores ChatRådgivning i Cyberhus og snakke med en af vores rådgivere. Sammen kan I finde frem til nogle ting, som du kan gøre.
Du kan altid skrive til mig i brevkassen igen, hvis du har brug for flere råd.

De varmeste hilsner
Loa