kan ikke komme videre
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej.
jeg havde en kæreste som virkelig bare var noget af det bedste jeg havde haft i mit liv. han var så kærlig og jeg elskede ham mere end noget andet.
men dagen før vores månedsdag slår han op. først fortæller han mig at det var fordi han savnede sin x kæreste.bagefter sagde han at det var fordi han aldrig havde elsket mig. og så sagde han at han havde været mig utro opp til flere gange.
ved ikke hvad jeg skal tro på?
eller om noget af det overhovedet passer?
problemet er nu at jeg virkelig ikke kan glemme ham, har prøvet alt, men ligemeget hvad, kan jeg ikke lade være med at tænke på ham eller snakke om ham.
han sviner mig til og hader mig mere end alt andet, men han har ingen grund til det. det er jeg lidt ked af, det jeg godt synes at man i det mindste kunne være venner og snakke pænt til hinanden.
nu hverken snakker vi eller skriver sammen, da det altid ender med at vi skriver dumme ting til hinanden.
jeg savner ham virkelig selvom jeg godt ved at han ikke var noget værd når han er sådan.
har ikke gået helt i detaljer men skrevet det vigtigste.
har du et godt råd til hvad jeg kan gøre for at komme videre, og lade være med at tænke på ham hele tiden. ?

Svar:
Kære pige 13 år
Hvor lyder det dejligt, at du har fået lov til at opleve kærligheden, men hvor lyder det også trist, at du efterfølgende er blevet behandlet på den måde, som du er.
Din ekskæreste lyder ikke til, at være have afsluttet Jeres forhold på en særlig rar måde, og efter de ting han har sagt til dig, kan jeg godt forstå, at du er blevet ked af det. Om tingene så passer, og om du tror på det eller ej, så har han stadig sagt det til dig, nok også velvidende om, at du højst sandsynligt ville blive såret over at høre det.
Jeg synes, du lyder som en god og fornuftig pige, der helt sikkert fortjener bedre. Du fortjener en kæreste som respekterer dig, som elsker dig og som vil være dig tro.
Jeg ville ønske, jeg kunne sende dig et irakelmiddel, som kunne tage savnet væk fra dig, men et sådan findes desværre ikke.
Du kan forsøge at gøre noget godt for dig selv, når tankerne bliver for slemme. Gøre nogle ting, som virkelig kan gøre dig glad. Gå en lang tur i skoven, drikke en kop the med veninderne, eller noget helt tredje.
Måske du også, engang imellem, skal minde dig selv om, at han ikke er god for dig. Du fortæller selv, at han sviner dig til, og at i skriver dumme ting
til hinanden. Hvis ikke han vil være venner med dig, så brug din energi på noget andet, han er virkelig ikke værd at bruge kræfter på.
Husk også på, at du altid er velkommen, til at komme ind på chatten, og få en ”snak” med en netrådgiver.
Kærlig hilsen fra Loa