Kan ikke finde ud af ham.
brevkassespørgsmål af
Anonym 1245666
21 år
Jeg har mødt en rigtig sød fyr, vi har kendt hinanden i 2 års tid cirka. Da vi lærte hinanden at kende, havde han en kæreste. Men han har nu været single i et års tid. Her for nyligt fik jeg en aftale i hus med ham, hvor vi tog i byen. Og kemien var der vi snakket rigtig meget om alt og intet. han betalte for tingene i byen Selvom jeg havde lidt penge. Senere hen på aften Hvor han havde fået drukket en del, sagde han at han synes jeg var sød og han også var interretset i mig men for ham måtte det godt gå stille og roligt, og han undskyldte for at han havde været dårlig til at skrive og svare tilbage på det sidste men sådan var det lige pt. Han har givet rigtig mange tegn før vi var i byen til han er interreseret i mig, men så nogle gange gøre han et eller andet som forvirrer min hjerne. Sidst vi så's skrev jeg tak for igår og sådan han så beskeden men svaret ikke. Han sagde han var lidt øv over jeg var flyttet vØK da han fandt ud af det og lidt øv den gang jeg kom sammen med min eks. Jeg flytter snart tilbage tæt hvor han nu bor. Men kan ikke finde ud af ham om han er interreseret i mig eller hvad det er. Kan huske sidst han sagde at han ikke ville såre mig på nogle punkter andet kan ikke lig huske.

Svar:
Kære dig,
Først og fremmest lyder det dejligt for dig, at du har mødt en sød fyr.
Dernæst lyder det dog til, at det ikke er helt så nemt for dig, når han ikke svarer og gør dig forvirret, som du skriver.
Du skriver, at du ikke kan finde ud af, om han er interesseret i dig; det er jo svært for mig at sige, om han er eller ikke er, men jeg vil komme med nogle tanker og svar på de forskellige ting, som du skriver om ham og situationen.
Først kan vi tage fat i den del, hvor du skriver, at han fortalte dig, at han var interesseret i dig og undskyldte for at være dårlig til at svare, mens han var fuld. Der er en talemåde, der lyder, at man skal høre sandheden fra børn og fulde mennesker. Det kan der sikkert være noget om, da vi mennesker indimellem kan tale over os eller få sagt noget lidt overdrevent, når vi har fået alkohol indenbords. Den søde fyr kan derfor stadig sagtens have ment det, da han sagde det. Det der kan gøre det forvirrende kan være, at det han siger i fuldskab og sådan som han er i ædru tilstand ikke stemmer overens. Dét kan forvirre og fylde hovedet med diverse tanker. Derfor kan det være rigtig rart at få be- eller afkræftet, om han mente det, hvordan han mente det eller hvordan han egentlig har det, når han er ædru. Derfor vil det være en god idé, hvis du havde mulighed for at tale med ham om, hvad han mente, da han sagde dette i byen.
Det leder mig videre til en anden væsentlig ting, du skriver. Du skriver som sagt, at han sagde til dig (da han var fuld), at han var interesseret i dig også. Men hvad indebærer det, at I er interesseret i hinanden? Tanken her er, at forventningsafstemning kan være en god idé. Hvis I stadig har kontakt eller I får det igen, kunne det være en idé, at du snakker med ham om, hvad I hver især lægger i det - hvis det begynder at udvikle sig. På den måde ved du forhåbentlig bedre, hvad du kan forvente af ham - og omvendt - så du ikke skal gå og føle dig forvirret over det. Det handler i bund og grund om at få sat ord på og talt om, 'hvad er vi', 'hvad er det her', 'hvad tænker du/jeg om det'.
Det kan også være i forhold til problemstillingen med, at han er dårlig til at svare. Du kan spørge ham direkte om, hvorfor han ikke svarer. Ved nogle fyre er det ren glemsomhed. Det kan være, at han ikke ved, hvordan eller hvad han skal svare. Det er kun ham selv, der kender svaret på, hvorfor lige netop han er dårlig til at svare. Skulle det gå hen og blive mere seriøst mellem jer engang, så kan du enten lære at acceptere, at han bare er dårlig til at svare (hvis det i så fald fortsætter) eller fortælle ham, hvad det gør ved dig, at han ikke svare. Sidste mulighed kan du måske allerede gøre nu, hvis I stadig har kontakt og han er dårlig til at svare, da han måske netop er dårlig til at svare grundet glemsomhed. Hvis du fortæller ham, at du faktisk mister interessen eller bliver ked af det/usikker, eller hvad du nu må føle, så kan det være, han tænker over det og vil gøre sig mere umage. Det er en mulighed.
Man kan sige, at grundlæggende handler svaret her om at sætte ord på det hele og få talt om det. Når man har en åbenhed og får sat ord på, hvad man tænker, giver det ofte en bedre forståelse, der gør, at der ikke er lige så stor - hvis nogen - forvirring.
Jeg håber, du kunne bruge svaret og at du finder ud af det med den søde fyr. Ellers er der helt sikkert mange andre søde fyre derude, som du forhåbentlig nok skal være heldig at møde. :-)
De venligste hilsner
Kathrine.