kærester eller ikke? i:
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej i; éhm jeg vil lige starte med at sige jeg har en kæreste og han er dejlig selvfølgelig, men jeg har det virkelig som om han ikke hare det på sammen måde ved mig, jeg tror kun han er udde efter et blow, eller sex i; i starten af det her forhold var hn virkelig det bedste der fandtes på jorden men så kom vi i seng sammen også forandrede han sig virkelig i; her de sidste par måneder har vi skændtes dag og nat vært sekundt, men vi skændes aldrig når vi er sammen.. så en dag skrev jeg til ham at jeg synes det her var ved at blive for meget, og senere skriver han så at han ikke kan klare det mere. jeg spørger ham så om vi ikke godt kan tale ud om tingene sådan face2face så ingen af os stikker halen mellem benene og logger af i; men endnu et problem er at han har virkelig forandret sig, han er begyndt hele tiden at gå rundt med piger og han skriver helt koldt til mig nogen gange, så en dag var jeg virkelig blevet i tvivl så jeg havde skrevet en mega lang besked til ham og til sidst spurgte jeg ham hvordan han havde de med mig, og det eneste svar jeg fik var "godt" jeg regnede lidt med et andet svar s; også har han altid sagt at han hader når jeg er sammen med min bedsteveninde fordi så svare jeg ikke ligeså tit som hvis jeg ikke var sammen med hende, fordi jeg kan jo ikke bare sidde med hovedt inde i mobilen hele dagen i; og endnu et problem er at vi bor 100 km væk fra hinanden ;o det er langt men vi har holdt ud i snart 3 måneder nu i; og en dag sagde han at han synes det var latterligt at sætte sine venner i række, men en dag har han lige fået sig en bedsteveninde og jeg spørger så om det ikke var ham der sagde det var latterligt så skrev han bare "hold kæft" også begyndte jeg sådan ret meget at græde fordi det troede jeg virkelig ikke om ham i; men han har truet op til flere gange at slå op, hvis jeg har lavet et eller andet han var blevet jaloux over i; men så i skolen skulle vi ud og se på praktik pladser med klassen også fik jeg virkelig koldsved på et tidspunkt og brækfornemmelse fordi jeg tænkte så meget over hvad jeg skulle gøre hvis han nu slog op i; men senere efter jeg havde fortalt mine to bedsteveninder det så blev det hele egentlig meget bedere, fordi jeg skrev il ham at jeg savnede den dreng han var før vi gik i seng sammen, også skrev han "jeg savner det :$!" også fandt jeg ud af at jeg egentlig havde haft ham i den hule hånd hele tiden i; også skiftede han sådan lidt fra den sure trælse ham til den pisse søde dejlige ham i; det var måske lidt ondt af ham tænkte jeg lidt nu, fordi jeg lagde op til at gøre det igen også virkede han interraseret igen.. mine forældre synes jeg skal komme videre og slå op, men jeg ved bare jeg kommer til at savne ham hvis jeg slår op, men måske er det bedst for mig når han er sådani; hvad synes i jeg skal gøre, fordi personligt vil jeg hellere gerne slippe af med det her skænderipjat vi har gang i og få det snakket igennem men selvf det nytter jo ikke noget hvis han bruger mig som en han kan komme i seng med s; ??? HJÆLP!

Svar:
Hej med dig
Kærlighed er en underlig størrelse, fordi den kan både være dejlig og skøn, men også frustrerende og vildledende som den desværre er blevet i dit tilfælde.
Det virker ud fra det du skriver, som om I begge er klar over inderst inde, at I er gledet fra hinanden, men at ingen af jer rigtig har haft modet til at gøre det forbi. Når I prøver at tale ud sammen, bliver det noget rod –nok fordi I ikke gør det, mens I står face to face og så er det nemmere at misforstå hinanden, end hvis I sad overfor hinanden rent fysisk.  Du nævner ikke noget om, hvor tit I har set hinanden, men hvis det kun er et par gange om måneden, så er der ikke noget at sige til, at det er svært at få forholdet til at kører og hvis han så kun vil have sex med dig, så fungerer det slet ikke, hvis du ikke er med på den.
Jeg vil give dine forældre ret i, at selvom det vil være utroligt svært for dig, så er det bedste nok at slå op og forsøge at komme videre uden ham, for han gør dig åbenlyst mere ked af det i længden, end han gør dig glad og det er jo ikke meningen, at det skal være sådan i et forhold. Hvis du vil sikre dig, at du får gjort det forbi på en ordentlig måde og I får talt ud sammen, så vil det være en god ide, at gøre det mens I er sammen rent fysisk.  Så er du også sikker på, at han ikke logger af midt i det hele og i får begge chancen for at forklarer jer ordentligt.
Venlig hilsen
Joan