Jeg ved ikke hvad jeg ska' gøre.

brevkassespørgsmål

Jeg ved ikke hvad jeg ska' gøre.

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Heej jeg er en pige på 14 år.
Jeg har mange problemer hjemme, jeg har blandt andet anoreksi, jeg har været i A for nogle dage siden, men der snakkede vi bare. Jeg skal snart afsted igen for at finde ud af hvad der skal ske med mig. Jeg nævnte i A at jeg manglede at komme et sted hen, hvor der er andre der har det ligesom mig med anoreksi & derhjemme, men en ting jeg glemte at tænke over var min kæreste. Han har hjulpet mig igennem meget & er der altid for mig & nu er jeg bange for at jeg kommer til at miste ham hvis jeg skal et sted hen & bo i nogle måneder. at flytte et sted hen er mit eneste håb lige pt, men han holder det tilbage for mig fordi at jeg elsker ham så meget. alle siger at jeg ikke kommer til at miste ham efter at vi var været sammen i lidt over et halvt år. jeg er bange for at jeg vil komme til at knuse ham hvis jeg gør det, selvom at han siger at jeg ikke kommer til at miste ham, men jeg er i tvivl om det hele, så nu ved jeg ikke om jeg skal tage afsted.
jeg skrev dette i håb om at høre hvad i mente ville være det rigtige, blive hjemme eller tage afsted & om i tror at jeg vil komme til at miste ham.
mvh. den triste pige.

Svar:

Hej Triste pige
Det kan være meget svært, at skulle tage en beslutning, som betyder at du i en periode skal være væk fra din kæreste. Det lyder dog som om, at du har en rigtig sød og forstående kæreste, som støtter dig meget. Det er dejligt at høre.

Du er meget i tvivl, i forhold til om du skal tage imod behandlingstilbuddet, da du er bange for at miste din kæreste, hvis du tager af sted. Samtidig fortæller du også, at dit eneste håb lige nu er, at flytte et sted hen, hvor du kan få hjælp.

Jeg tror, at det bedste du kan gøre nu, er at tage imod tilbuddet om hjælp. For det vigtigste er, at du får det bedre! Hvis du får hjælp til at få det bedre, kan det også være, at du og kæresten får det endnu bedre sammen. Selvom I måske skal undvære hinanden i et stykke tid, kan det i sidste ende blive bedre for jer begge to.

Din kæreste siger selv, at du ikke mister ham. Det er rigtig dejligt, at han sådan støtter dig, og det viser, at han ønsker det bedste for dig - nemlig at du skal få det bedre. Han lyder som en rigtig sød kæreste. Det er selvfølgelig hårdt at I skal undvære hinanden, men håbet om at du får det bedre, kan måske gøre adskillelsen lidt nemmere for jer begge.

Held og lykke
Hilsen Marianne