jeg skær i mig selv og kun på grund af dig.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. I rigtig rigtig lang tid har jeg været ked af det ca. Et år. Eller der har det været meget slemt. Problemerne er at jeg er bange der hjemme, fordi at min mor slår, skubber mig og er i det helle bare rigtig truende. Hun har en værste som jeg også er bange for, han slår mig ikke men er truende, og kalder mig ord som bitch, luder,møjsæk, ulækkert, egoistisk,osv. Og selvfølgelig har jeg også en far, han tager lige lovligt meget på mig. Og bruger seksuelle ord, nogle jeg ikke kan få mig selv til at skrive. Jeg har tre voksne jeg holder af to fra skolen og en jeg taler med om mine problemer. Men der er sket for meget på det sidste, i skolen har de fundet ud af jeg har og hade selvmordstanker, og der blev min mor kommunen PPR og alle mulige indblandet, så har mig og min mor ikke kunne sammem, hvilket vi aldrig har kunne, af de grunde jeg har beskrevet... men tilbage til nutiden, så er jeg begyndt at skære i mig selv, og jeg KAN IKKE STOPPE er blevet afhængig. Og jeg snakker med nogle om detmen ikke nogle der har 100% styr på det. Jeg vil rigtig gerne stoppe men hvordan? Det her er skrevet over mobil så der er sikkert mange stavefejl. Ps. Har mærker på ryggen efter min mor skubbede mig ned af en trappe indenfor, og direkte ned på nogle fliser og ind i et skab, hvad skal jeg gøre ved mine problemet og min angst. Venlig hilsen den meget angste pige.

Svar:
Hej
Det er helt klart at du er bange, med den behandling du får af din mor, hendes kæreste og af din far. Det er virkelig skrækkelige ting de udsætter dig for og slet ikke noget en pige som dig - eller nogen andre - burde opleve.
Jeg er glad for at kommunen og PPR har øje på dig. Du må endelig sørge for at fortælle dem ALT hvad der foregår af slemme ting i familien, dvs de skal høre om både volden, truslerne, de seksuelle undertoner fra din far - ALT! og du skal ikke få ondt af dine forældre over at du fortæller andre om det, fordi dine forældre kan tydeligvis ikke tage ansvar for dig på en ordentlig måde. Desuden er volden og de seksuelle tilnærmelser ulovlige og det ved dine forældre udmærket godt. Intet af det må være sådan!
Selvmordstankerne, angsten og at du cutter, er følger af den måde du er blevet behandlet på og jeg kan forstå at det får du heldigvis også hjælp til. Hvis du endnu ikke har fortalt de voksne som hjælper dig at du også er begyndt at cutte, så FORTÆL det, fordi det er så vigtigt at du ikke skjuler hvordan tingene er , for at du kan få den hjælp du har brug for.
Fortsæt med at bruge de voksne, som du fortæller du har tillid til og mangler du mere hjælp til din cutting ( du skriver at vedkommende du får hjælp fra til det ikke har 100% styr på det ) så få èn af de voksne du holder af til at hjælpe dig med at kontakte din sagsbehandler ved kommunen, så du kan få yderligere hjælp. I kan også sammen kigge på LMS hjemmeside www.spiseforstyrrelser.dk , hvor der også er hjælp at hente for selvskadende adfærd (eks. cutting )
Jeg er glad for du skrev herind og du er også velkommen i chatrådgivningen !
Mange hilsner
Denise