Jeg og min søster smutter
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
- Hej læsere og svarer. Jeg har været herinde, og snakke med jer før. Det handler om, min mor som er psykisk syg og er kærester med en mand som ikke kan finde ud af at styre sine angribninger. - Min mors veninde, ved hvad der foregår herhjemme, og ved hvordan hendes børn er ramt af dette. Min søster og jeg, ved ikke hvor længe vi vil eller kan holde det her hjem ud mere. Vi vil meget gerne/jeg have hjælp til hvad vi skal gøre for nu er det lige før tråden er cuttet. Min mors veninde ved ikke hvad der kan få os ud af vores hjem men det gør jeg, men mulighederne for at fortælle hvad .. er jeg ikke glad for at åbne op og fortælle om.. Min tænkegang er at vi skal væk herfra og have fat i vores kummune som jeg så vil have jer til at hjælpe mig/os med......? - Svar hurtigst muligstDet kan godt være lidt kompliceret at skulle væk hjemmefra

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan tydeligt fornemme at du og din søster er meget presset derhjemme lige nu. Jeg synes det er rigtig godt at du skriver her i brevkassen inden du gør noget, for jeg er overbevist om at du skal have voksen hjælp til at få styr på din situation.
Nogle gange kan tingene derhjemme bare blive så svære, at der er brug for hjælp til at få styr på det. Lige meget om det handler om hjælp til at du og din søster kan få det godt derhjemme, eller om i skal have hjælp til at komme væk hjemmefra er kommunen et rigtig godt sted at starte.
Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe med at skabe kontakt til Jeres kommune. Jeg tænker også at det kunne være en god idé at få en bisidder til at hjælpe Jer med at snakke med kommunen. En bisidder er en voksen der ved en masse om hvilke rettigheder du og din søster har i forhold til Jeres kommune. Bisidderen kan deltage i en snak med Jeres kommune for at sikre at i får den bedst mulige hjælp.
Vi vil også gerne hjælpe dig/Jer med at kontakte en bisidder.
Jeg synes du skal logge på vores chatrådgivning man-tors i tidsrummet 14-19. Der sidder rådgivere der kan hjælpe med at skabe kontakt til de voksne du har brug for.
DeBedstehilsner
Niels-Christian