Jeg kan snart ikke klare det mere!!

brevkassespørgsmål

Jeg kan snart ikke klare det mere!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Kære Cyberhus. her det seneste halve år, har været en kamp for mig lige siden januar har jeg haft en vane med at trykke alt ud som der ligner bumser på bene og nu er mine fyldt med sår og jeg er så ked af at :(( jeg har gjort for før havdet jeg rigtigt flotte ben men jeg har ødelagt dem nu med at gøre det og det samme har jeg gjort på arme, mit bryst, og jeg er så ked af det :( for vær aften kigger jeg på mine ben og tænker på at hvorfor jeg har gjort sådan noget og jeg vil gøre alt for at sårene forsvinder så jeg kan få min pæne ben, arme og bryst tilbage og jeg gøre det stadig kan i så hjælpe mig med at hvordan jeg kan holde op med at gøre det også er der os lige noget andet være dag bliver jeg skældt af mine forældre jeg blive nogle gange slået (men det er meget sjælden men blev slået da jeg var 9-10 år) men jeg bliver skældt ud og råbt af hele tiden og jeg føler at mine forældre ikke elsker mig mere men at de kun elsker min storebror og jeg bliver truet næsten vær dag af mine far med at han vil tag min kanin fra mig vis jeg ikk går op på min klub og foder den inden for 5 minutter og jeg elsker min kanin utroligt højt<3 men jeg kan snart ikk klare det mere at blive skældt ud og råbt af for noget som jeg ikke har gjort og mine forældre har sagt til mig at de ville ønske at jeg alrig var blevet født og når de siger det går jeg ind på mit værlse lukker døren og begynder at græde jeg har på en måde bare løst til at komme væk fra mine forældre langt væk fra dem men jeg elsker afligevel utroligt højt men det tror jeg ikk at de har fatte men jeg kan bare ikk klarer mere!!!! Hilsen Sun :((

Svar:

Hej Sun

Det er ikke ok at din far truer med at tage din kanin fra dig, og det er heller ikke ok at han har slået dig og at dine forældrer siger at de ville ønske du aldrig var blevet født.

Det må de ikke.

Jeg kan godt forstå at det er svært og at du lukker døren til dit værelse og græder. Du er 12 år og du har brug for at der er voksne der passer på dig og hjælper dig. Lige nu synes du ikke dine forældre gør det og derfor er det rigtig godt at du er kommet herind i Cyberhus. Jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig.

Jeg vil gerne starte med det du skriver omkring dine ben. De sår du har nu går væk af sig selv, hvis du stopper med at røre ved dem. Det er meget normalt at få bumser eller andre små ting i huden og jeg kan godt forstå du får løst til at presse dem ud. Men det er bedst at lade dem være i fred, så går de væk af sig selv og så for du ikke sår af dem.

På din skole er der en sundhedsplejerske og jeg synes det er en rigtig god ide at spørge hende om hvad du kan gøre ved de sår du har nu. Måske har hun også en rigtig god ide til hvordan du kan holde op med at pille i dem. Hvis ikke du ved hvor hun er eller hvornår hun er på din skole, så prøv at spørg din lærer om hvornår hun er på skolen.

En af grundene til at du måske har svært ved at lade være med at pille i dem, kan godt være fordi du synes det er svært lige nu derhjemme og at du faktisk er ret ked af det.

Lige nu synes jeg det er vigtigt at du fortæller en anden voksen om hvordan du har det. Jeg har 4 forslag og jeg synes du skal prøve dem alle sammen.

1. Du skal starte i skole på mandag og jeg synes du skal tage fat i den lærer du allerbedst kan lide. Fortæl den lærer at du gerne vil snakke med ham eller hende, måske efter skoletid. Prøv at fortælle din lærer det du har skrevet til mig. Du kan måske vise hende det på en computer. Du er nemlig rigtig god til at skrive hvordan du har det og hvorfor. På den måde er det måske nemmere at snakke om bagefter.

2. Jeg synes du skal kigge forbi chatten i eftermiddag, den har åben kl. 15-19.00 mandag til torsdag og her sidder der altid en voksen som vil lytte til dig og prøve at hjælpe dig.

3. Når du snakker med sygeplersken på din skole, så prøv at fortælle hende hvorfor jeg tror du piller i dine sår. Det der med at du er ked af det. En sygeplejeske er sommetider rigtig god at snakke med.

4. Prøv at besøge debatten her i Cyberhus. Her er der andre børn og unge som prøver at hjælpe hinanden. Du kan oprette en tråd her og så er der måske nogle som vil svare på det og måske kan du bruge nogle af deres råd.

Det er vigtigt at du fortæller andre voksne om hvordan du har det, fordi du skal ikke gå rundt med alt det her alene. Du har skrevet herind og du er kommet rigtig godt i gang med at få hjælp. Sådan..

Venlig hilsen

Erroll