jeg har en anderledes stil
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg har en lidt anderledes stil en dem i min klasse har, jeg kan godt lide at gå i skrigende farve og blande det med "festøj". de andre siger jeg er den stille,meget følgsomme,og generte pige....... Men sådan er jeg slet ikke når man er sammen med mig. jeg har en veninde som er meget hyper aktiv og som bare danser rundt i klassen hele tiden.... men sådan er jeg ikke jeg kan ikke bar elige pludselig rejse mig op og begynde og danse...... jeg vil meget gerne overbevise min klasse om at jeg ikke er "den stille pige" som de tror jeg er håber i kan hjælpe

Svar:
Hej med dig..
Jeg kan forstå din situation og sommetider kan det faktisk være ret irriterende når andre mennesker har en forestilling om hvordan man er og så det faktisk slet ikke er sådan.
Jeg tror det kan være svært at undgå og måske kender du det også selv. Jeg tror de fleste kigger og oplever mennesker forskelligt og måske tror du også noget om nogle andre som faktisk heller ikke stemmer helt.
Det er fedt at du har en anderledes stil og det lyder som en fed stil. Sommetider kan ens tøjvalg godt få folk til at tro man er på en bestemt måde, men det behøver slet ikke at være sådan. Men det lkan nok ikke undgås at vi alle tænker lidt sådan. For eksempel hvis man ser en punker, så tænker man måske at det er noget af en vildbasse, men det behøver det jo slet ikke at være, det er bare en tøjstil, osv.
Jeg synes det vigtigste er at de personer man er meget sammen med, som for eksempel ens bedste venner og ens familie kender en godt og ved hvordan man er. Så mit forslag er at snakke med dine bedste veninder og dem du er mest sammen med. Fortæl dem hvordan du oplever dig selv, hvad du tænker om det, spørg dem hvad de synes og ja, det du har skrevet til mig.
Hvad resten af klassen tænker er nok svært at lave så meget om på, fordi de måske ikke kender dig så godt som dine tætte venner. Men jo ældre du og i bliver, jo mere vil de lærer dig at kende. For eksempel på en lejrtur og hvad i ellers laver i klassen.
Og så husk på at det vigtigste er hvordan du selv har det med den du er..:)
Hvis du har brug for at snakke med en voksen om det herinde i Cyberhus, så kig forbi chatten en dag. Det kunne måske være rart for dig.
Hej hej
Venlig hilsen Erroll