jeg har det ik ok ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Altså , jeg er 13 år .. og elsker en dreng min far gider ike have at jeg har kærester .. og han bliver rigtigt sur hvis han finder ud af det ? .. men jeg vil ikke miste ham .. vi har været sammen i 4 måneder.. min far har opdaget det 1 gang og han blev pisse sur.. jeg elsker min far og han er virkelig søød !! men ,, drenge !: ? ,..NEEEJ !
Det bare så forvirrende .. jeg ved ikkke hvad jeg skal gør
han siger : min pige , gør min stolt denne gang .. og jeg vil gerne have rååd .. så dem der kan sige noget .. så sig det taaakkk,,, hvad ville i gøre i den her situation ? <3 Kraam deeen ulykkelige !!!

Svar:
Kære ulykkelige !
Jeg tror, at det er ret typisk, at specielt fædre har meget modstand mod, at deres ”kære små døtre” får kæreste.
Jeg tror, at han bekymrer sig for dig og er bange for, at du skal blive misbrugt seksuelt.
At du bliver presset til at gøre noget, som du ikke har lyst til.
Loven siger også, at man ikke må gå i seng med nogen, der er under 15 år.
Jeg ved ikke, hvad du laver med din kæreste, men jeg tror ikke, der er mange på 13 år, der har lyst til at gå i seng med nogen.
På en eller anden måde, så bliver du nødt til at få din far til at forstå at han godt kan stole på dig.
Måske skal han møde din kæreste.
Hvad med din mor,- kan du tale med hende om det?
Ellers få en anden til at hjælpe dig at tale med din far og få ham til at forstå, at det er ok, - måske også så din far blir´ beroliget.
Jeg tror, at han kan være urolig for, at du er for ung endnu og at det skal gå ud over din skole.
Men prøv at tale med ham om, at det er bedre, at han ved hvem du er sammen med og hvornår du er det.
Hemmeligheder fylder altid mere, end hvis han giver dig lov, kunne du tale med ham om.
Held og lykke !
Anita