Jeg græder mig selv i søvn når han hygger sig .

brevkassespørgsmål

Jeg græder mig selv i søvn når han hygger sig .

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 9 år 9 måneder siden

Kære cyberhus. Jeg skriver til jeg fordi jeg har et virkelig stort problem, jeg er  Meget jaloux, og Det gør ondt på mig at når han gerne vil være sammen med sine venner, ja så bliver jeg kogt indvendigt.

Jeg ville ønske at jeg var ligeglad, men mine tanker er alle andre steder, han er 17 og vi har været sammen i et år.

Hjælp mig!!!!!

Svar:

Kære dig

Det er rigtig flot, at skrive til os, når du er rigtig jaloux, når din kæreste er sammen med sine venner.

Det er helt normalt at blive jaloux, når ens kæreste er sammen med nogle andre end én selv. Det viser bare, at man elsker og holder af personen - og har svært ved at være væk fra ham. Der er dog forskellige grader af jalousi, og det lyder til, at du meget let bliver meget jaloux. Det må hverken være sjovt for dig eller din kæreste, at du bliver så ked af det, når han er sammen med sine venner. En dreng på 17 har et ligeså stort behov for at være sammen med sine venner, som sammen med dig. Selvom det er svært at være ligeglad og acceptere det, så er du nødt til at arbejde med din jalousi, fordi det i sidste ende kan have negativ betydning for jeres forhold - og for dit humør.

Der er derfor nogle ting, som du kan prøve:

I et forhold er det vigtig at man stoler på hinanden. Næste gang du bliver ked af det og jaloux, så skriv ned, hvilke tanker der gør, at du bliver jaloux. Er du bange for, at han er utro? Er det fordi han bruger tid med dem istedet for dig? Ved at skrive dine tanker ned om din jalousi, så bliver du selv opmærksom på, hvad der skaber den. Det næste du så kan prøve er, at tage en snak med din kæreste om, hvordan du har det. Fortæl ham om de tanker, du har skrevet ned, som er grunden til, at du bliver jaloux. Det er en god ting at kunne snakke om jalousi, tillid og tryghed i ens forhold, og måske du bliver mere rolig efter at have snakket med din kæreste om det.

I kan måske aftale to dage om ugen, hvor du ved, at han er sammen med sine venner. Når du på forhånd ved at han skal være sammen med dem, så kommer det ikke som en overraskelse for dig, og du kan selv nå at planlægge noget de dage. Vær sammen med dine egne veninder, løb en tur, hyg dig med din familie eller sørg for at have nogle lektier at lave de aftener, så du ikke sidder og keder dig. Hvis du lærer at udnytte og bruge den tid han er sammen med sine venner, på en god måde, er jeg sikker på at du bliver glad, for at have de her dage uden hinanden.

Jeg sidder og tænker på, om du kender hans venner? Måske du engang imellem kan komme med og være sammen med hans venner, så du kan lære dem at kende. Når du ved, hvad det er, de laver, så kan det måske gøre dig mere forstående og mindre jaloux.

Det lyder til, at du godt selv er klar over, at din jalousi ikke skaber noget godt, og det er synd for dig, at du skal græde dig selv i søvne, når han er sammen med sine venner. I et forhold skal man huske at rumme hinanden og skabe plads til hinanden.

Jeg håber, at du kan bruge nogle af mine råd omkring, hvordan du kan arbejde med og forstå din jalousi, så den ikke længere skal fylde så meget i dig. Hvis du pludselig bliver vildt ked af det og har lyst til at snakke med en voksen omkring det, er du altid velkommen til at skrive på vores chat HER.

Ha' det godt.
Venlig hilsen Mette