Jeg frygter at miste mine to eneste veninder
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Jeg er en 18 årig pige, der hedder C jeg har to venner i skole og de hedde L1 og L2 og de blive uvenner i 10 uge L1 sagde til mig du må ikke taler med L2 og L2 sagde til mig du må ikke taler med L1 og L1 blive sur på mig jeg taler med L2 og L2 blive sur på mig jeg taler med L1 og jeg blive ked at det bilve uvenner og jeg har tit lyst at ikke komme i skole og sidder i skolen og jeg græder sidder jeg og græder, og jeg er bare træt af mit liv. Jeg frygter at miste mine to eneste veninder. hjælp mig

Svar:
Hej med dig..
Det er ikke rart at føle sig klemt mellem to veninder og sådan som jeg forstår det du skriver, så kan du ikke snakke med nogen af dem, fordi så bliver den anden sur på dig.
Du skriver også, at du sommetider bliver så ked af det, at du ikke har lyst til at tage i skole.
Det er dine veninder der er blevet uvenner og derfor synes jeg ikke det er ok, at det går ud over dig og jeg kan godt forstå du bliver ked af det. Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig og måske kan du bruge nogle af de ideer jeg har til dig.
Jeg synes det er vigtigt at du fortæller dine veninder at du bliver ked af det. Fortæl dem at du gerne vil være sammen med dem hver for dig og at det må de ikke blive sure over, fordi du holder af dem begge to.
Det kan sommetider være svært at tage sådan en snak og derfor synes også det er vigtigt at du snakker med dine forældre om det her. For det første kan det være rart for dig, at snakke med en voksen som kender dig, fordi de kan støtte dig. Måske kan dine forældre også give dig flere gode råd.
Du fortæller at det er veninder på din skole og derfor synes jeg også du skal snakke med din lærer. Måske kan din lærer hjælpe både dig og dine veninder så det bliver lidt lettere. Måske kan dine veninder blive gode venner igen på den måde.
Venlig hilsen
Erroll