Jeg får tæsk derhjemme
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Hej.
Jeg er en lille dreng som tit bliver spanket og slået af min far, uden tøj på. Det tænder mig dog, det gør det da! :)  Burde jeg sige det til min mor? Eller måske politiet.
Hjælp mig!

Svar:
Hej!
Det er bestemt ikke okay, at din far slår dig - det er faktisk ulovligt at slå sine børn.
Så jeg synes, det vil være en rigtig god ide at sige det til din mor eller en anden voksen, som kan hjælpe dig. Måske din mor kan tage en snak med din far, om at han skal stoppe med at slå dig. Hvis du ikke har så meget lyst til at snakke med din mor om det, kunne du også snakke med en lærer om det, som så kan hjælpe dig.
Hvis du sammen med den voksne finder ud af, at polititet skal involveres, så kan den voksne hjælpe dig med at kontakte politiet.
Hilsen Janni