Jeg er vild med hende men føler hun det samme?
brevkassespørgsmål af
Anunymous
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 år jeg vil gerne holde mig anonym hvis nu denne poge skulle kigge forbi, men nu til sagen.
Jeg har været vild med denne pige lige siden slutningen af 6 så lige her midt i 7 klasse ringede hun lige pludselig og spurgte om jeg var vild med hendes veninde jeg syntes det var mærkeligt i starten men fandt ud af at det var måske min muglighed for at lære hende at kende så jeg hoppede på ar jeg kunne lide "veninden"
1. Så her på det sidste har jeg prøvet at gøre mig mere til jeg har ændret en del på udsende og og håbet det vil hjælpe men jeg er ikke sikker hvad tror i?
2. Jeg har gået og små drillet hende få sjov og vi har et lille BEFF hvor vi går og "smækker hinanden i røven" og har det vældig sjov hvad mener i?
3. Jeg har prøvet at sige at jeg godt kan lide hende men hun siger bare "nej det kan du ikke" Og jeg forstår ikke hvorfor hvad mener i?
4. Vi snakker ok sammen jeg har det virkeligt hyggeligt i hendes selskab og for det dejligt når hun ved siden af mig hvad betyder det helt præcis?
5. Hun griner selv af den værste vittighed jeg har fortalt det er vel godt ik?
6. Hun er sød mod mig men vi hænger ikke ud sådan for alvor og jeg tror hun kan lide mig men spørgsmålet er om det er på vennemåden eller kæreste måden?
Jeg vil gerne sige tak på forhånd til den der har svaret til mine spørgsmål MVH anonym
Ps: Jeg er meget genert.

Svar:
Kære anonym
Ud fra hvad du skriver, så kunne det godt tyde på at hun godt kan lide dig også, og som udgangspunkt vil mit bedste råd være at du prøver at snakke med hende om det - og lægge vægt på at du mener det alvorligt. Jeg tror måske at hun har svært ved at tro på det, fordi du i starten "spillede med på" at kunne lide hendes veninde. Desuden kan det også være at hendes veninde kan lide dig - og at hun har spurgt på vegne af veninde - og i så fald, så kan det godt være lidt mere vanskeligt for dig. For hvis veninden stadig er lun på dig, så vil hun nok afvise dig af frygt for at gøre veninde ked af det. Men det lyder ikke som om at du har hørt mere om veninden? Det kan jo også være at hun har spurgt fordi hun selv kan lide dig og derfor ville se hvad du svarede.
Men her er i hvert fald mine svar på dine spørgsmål:
1. Det kan godt være at det hjælper at du ændrer på dit udseende, men du skal huske på at hun har kendt dig tidligere - så hvis hun kan lide dig, så betyder det ikke så meget hvordan du ser ud. Men du kan jo prøve at spørge hende om hun har lagt mærke til noget nyt ved dig. Måske har hun allerede sagt noget? Det kan også være at du kan spørge hende om hvad hun godt kan lide ved drenge, og så kan du jo overveje at lade dig inspirere. Det er bare vigtigt at du ikke ændrer dig for hendes skyld, men viser at du er selvsikker omkring dit udseende. Det kan piger godt lide.
2. Kender du udtrykket: Den man tugter, elsker man? Kort sagt betyder det at den man driller (på en sød måde), kan man godt lide. Når I smækker hinanden på røven, så er det en måde at "drille" hinanden og på en måde give udtryk for følelser. Og det er helt sikkert et godt tegn at hun ikke bliver vildt sur over det - hun har altså på den måde ikke noget imod at du gør det. Så længe hun er OK med det (og du også er), så tænker jeg ikke at det er et problem. Men hvis hun siger stop eller hold op, så skal du selvfølgelig lytte til hende. Det samme gælder den anden vej rundt - du må også gerne sige fra :)
3. Det kan måske hænge sammen med at hun måske tror at du er vild med hendes veninde? Har du fortalt hende at du bare sagde ja til det med veninde, fordi du gerne ville lære hende at kende? I teorien har du løjet for hende, men når du siger det, så overvej at sige at du ikke turde sige sandheden, fordi du er vild med hende - og derfor genert.  Gentag det desuden flere gange, og vis hende at du mener det. Det kan være at du skal gøre noget sødt for hende - give hende en lille gave, bære hendes taske for hende eller sådan noget. Vis hende at du mener det når du siger at du godt kan lide hende, og at du bliver ved med at kunne lide hende - selvom hun ikke tror på dig. Nogle gange siger piger sådan nogle ting, fordi de er usikre på sig selv, og ikke kan tro på at der er nogen som vil synes at de er interessante eller dejlige.
4. Det betyder at du godt kan lide hende. På en kæreste-agtig måde. Det du beskriver lyder som forelskelse. At du får (dejlige) sommerfugle i maven når hun er tæt på, at du nyder at være i hendes selskab og at du rigtig gerne vil snakke med hende. Det er en skøn følelse.
5. Jo, det er godt. Når en pige griner af selv dine værste vittigheder, så kan det sagtens være et tegn på at hun kan lide dig. Det kan også være et tegn på at hun har rigtig dårlig humor, men jeg vil helst tro på det første.
6. Hvad med at I begynder at hænge mere ud? Måske skal du prøve at finde ud af hvad hun godt kan lide at lave og så være med til det. Det kan også være noget så simpelt som at gå en tur efter skole, spise sammen i frokostpausen, måske lave noget sammen i ungdomsklubben (hvis I går i sådan en) eller bare snakke sammen. Ved at hænge mere ud med hende, vil du også blive klogere på om hun kan lide dig på vennemåden eller kærestemåden. Og husk at det altid er en god idé at spørge hende hvad hun godt kune tænke sig at lave.
Men som sagt, så lyder det til at hun også er lidt vild med dig, så du kan også altid bare vælge at spørge?
Jeg håber at du kan bruge mit svar og ellers er du meget velkommen til at skrive igen eller besøge vores chat.
Venlig Hilsen
Signe