Jeg er for tyk:(
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Heejsa, jeg er en pige på 13 år, jeg synes selv jeg er tynd og vil gerne blive tyndere, jeg vejer 40kg og jeg synes det er meget, har i råd til hvordan jeg kan blive tynd? Som i også ved må man ikke gå til Fitness når man ikk er fyldt 15 år(: Knus Ss

Svar:
Hej Anonym
Du skriver du selv synes du er tynd, men gerne vil være tyndere. Hvordan kan det være?
For nogen kan følelsen af ikke at være god nok eller at være ked af det og ikke have det så godt indeni, godt betyde at man gerne vil gøre noget ved det udenpå...altså den måde man ser ud på, fordi man så håber at få det bedre indeni. Er det måske sådan for dig?
Det er meget svært for mig at vurdere din vægt ud fra det du skriver og jeg kan derfor heller ikke rådgive dig til hvordan du skal tabe dig mere. Med din alder lyder 40 kg ikke af så meget, og hvis du allerede er tynd i forvejen er det ikke sundt for kroppen at tabe sig mere.
Jeg synes det er vigtigt at du tager en voksen med på råd omkring de her ting. Dine forældre og måske også din læge. Hvis du har brug for at tabe dig ved din læge meget mere om hvordan du kan gøre det.
Det kan også være du har brug for at snakke mere om hvorfor du gerne vil tabe dig mere. Her synes jeg også dine forældre kunne være en mulighed. Du kan også kigge forbi chatten på Cyberhus og snakke med en rådgiver om det.
Chatten har åbent man-tors kl. 14-19
DeBedsteHilsner
Niels-Christian