jeg er mærkelig
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hey. sagen er den, at jeg ligger rigtig meget i, at folk siger jeg er fræk eller flabet eller andet.. jeg bliver ved at tænke over det.. idag tog jeg en af mine veninder på røven for sjovt selvfølgelig.. så spørg hun ''er du lebbe dig?'' .. jeg er bange for hun vireklig tror jeg er lebbe?eller at nogen af de andre tror det? måske mente hun det kun for sjovt? men jeg ved ikke..

Svar:
Hej dig
Jeg kan godt forstå, at du føler, at du står i en lidt forvirrende situation, for det er aldrig nemt at vide, hvad andre mener og tror om en. Når du i forvejen tænker meget over det, andre siger til dig, så er der ikke noget at sige til, at du bliver usikker, når din veninde spørg om du er lesbisk.
Hvis du aldrig før har rørt din veninde på den måde, så er hun måske blevet overrasket over, at du tog hende på numsen og har sagt den kommentar, uden hun egentligt har ment noget med den. Det kan nogengange være svært at tyde hinanden, så det kan også være at hun har sagt det i sjov og så har du opfattet det på en helt anderledes måde.
Det er hvert fald en lidt sårbar situation du er havnet i, for du er selv klar over, at de andre kan finde på at kalde dig lesbisk efter den episode og at din veninde måske også vil gøre det.
Jeg vil foreslå, at du stadig vil være sammen med din veninde, som du plejer, men at du lader vær med at røre ved hende på den måde, så hun måske misforstår det. Hvis hun spørger, hvorfor du tog hende på numsen den dag, så syntes jeg at du skal fortælle hende sandheden og måske give hende en undskyldning, hvis hun ikke kunne se det sjove i det.
De varmeste hilsner
Joan