Jeg er forelsket og genert
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej. jeg er en dreng på 14 år og jeg er lige blevet forelske i en ny pige der er kommet på min skole.
men der er et problem hun er kun 11 år. er det forkert hvis ikke kan du/i så ikke hjælpe mig med hvordan jeg kan komme i kontakt med hende.
jeg er lidt genert.
tak på forhånd.

Svar:
Hej
Du skriver du er blevet forelsket i en pige på 11 år som er startet på din skole. Du spørger om det er ok?
Du skal vide, at fra man er 11år og til man er 14 år, udvikler sig meget og man skifter ofte interesser. Man går fx fra at lege med sine venner til at deltage i mere ungdomspræget aktiviteter som fester, kærester og fritidsarbejde.
Der er fx stor forskel på, hvor moden man er, om man overhovedet ønsker sig en kæreste og hvad man evt. laver sammen med sin kæreste.
Når man er 14 år, vil man helt klart være parat til mere end når man er 11 år. Det er ikke nødvendigvis forkert,- dog skal du vide, at den forskel der er imellem jer pga. alderen, vil bestemt kunne mærkes meget i forhold til at være kærester.
Som 14 årig er man ”et helt andet sted” i sin udvikling end man er, når man er 11 år. Husk fx på at, en pige på 11 år er slet ikke færdig med at lege med sine veninder.
Jeg vil opfordre dig til at få et godt venskab med pigen frem for et kæreste-forhold. Måske du kan finde dit mod frem og fx spørge hende lidt om,
hvilke interesser hun har.
Hvis dette ikke er svar nok - vil jeg anbefale dig at logge på vores chatrådgivning for at chatte mere om det sammen med en rådgiver...
Kærlig hilsen fra Denise