jeg burde være død
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg har lige været indlag med hjerne rystelse på grund af selvmordsforsøg og jeg skamer mig over jeg tadig lever jeg burde være død jeg burde ik leve jeg har ik rat til at leve jeg er en udstød jeg er en fejl i livet jeg er ik nået vær jeg burde være død mit hoved er fyldt med tanker om hvad der er sket i mit liv og ting folk har sagt og siger til mig mit hovede det er ved at koge over jeg har så maget smerte iden i men jeg er den glade pige ud af til som alle tro hat det godt men igen ser den r´trid´ste splitet pige inden bag facaden hun vil ik mere og kan ik mere hun vil dø og burgte være død igen forstår hinde eller lytter til hinde eller høre på hinde de er lige glade med hinde hun burde ik være her hun har ik nået liv jeg ved ik vem jeg selv er ud over hinde der ik burde være her mit liv er fortabt jeg er fortabt en fiasko jeg bliver ædt mere og mere op inde fra jeg burde være død jeg kan ik mere er der ik en der vil lytte og tro mig og høre mig undskyld jeg skriver og belemra jeg med det.

Svar:
Hej du!
Jeg er glad for at høre, at du stadigvæk er i live - og at dit selvmordsforsøg ikke lykkedes for dig. Jeg er klar over, at du helst ville være død nu, men der findes andre løsninger.
Du fortæller ikke så mange detaljer om dit liv, og hvorfor du føler dig udstød og som en fejl - men uanset hvad så er det meget ubehagelige følelser at gå rundt med, og det er vigtigt, at du får snakket med nogen om det.
Du skal have hjælp til at komme af med dine selvmordstanker og hvad hjælp til at ændre det, som gør at du føler dig udstødt. Derfor er det vigtigt, at du fortæller er en voksen om, hvordan du har det. Jeg ved ikke helt hvor det er, at du føler dig udstødt, men jeg vil give dig nogle forslag til, hvor du kan komme i kontakt med voksne som kan hjælp dig:
1. Dine forældre - det vil være godt, hvis du kan snakke med dine forældre om det. Hvis det er derhjemme du har det svært, kan du måske snakke med en lærer på skolen, en venindes mor eller en anden voksen som du kender og har tillid til.
2. Din læge - hvis du ikke ved, hvem du kan snakke med, så kan du ringe til din læge og få en tid hos ham/hende. Du finder telefonnummeret på dit sygesikringsbevis. Lægen kan hjælpe dig med at finde en som du kan snakke med. Når du så skal snakke med lægen, kan du måske vise ham/hende det, som du har skrevet her i brevkassen - både dit spørgsmål og mit svar, det kan måske gøre det lidt nemmere for dig.
3. Livslinien.dk - de har en telefonrådgivning, hvor du kan ringe ind, hvis du har selvmordstanker. De er rigtig gode til at snakke med mennesker som har det svært - og kan måske give dig nogle gode råd som du kan bruge. Telefon nummeret er 70 201 201 og de har åbent alle dage mellem 11-23. Du kan læse mere om dem, ved at klikke her
4. Chatrågivningen her i Cyberhus. Hvis det hele bare virker for uoverskueligt, kan du også logge på chatten og få en snak med en rådgiver om, hvad du skal gøre. Chatten er åben mandag til torsdag kl. 14-19.
Jeg ved, at du har det rigtig svært lige nu - så svært at du bare ønsker at du var død. Men der findes håb - du kan få det bedre, du kan slippe af med følelsen af at du er udstødt og burde være død, hvis du får den rette hjælp. Derfor er det vigtigt, at du opsøger en voksen som kan hjælpe dig. En som lytter og forstår dig.... for de voksne findes derude.
Jeg håber, at du har mod på at gribe chancen og forsøge at finde en voksen som kan hjælpe.
Mange tanker
Marianne