Jeg bliver mobbet rigtig meget

brevkassespørgsmål

Jeg bliver mobbet rigtig meget

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Jeg bliver mobbet rigtig rigtig meget omme i min klasse.. Så har slet ikke lyst til komme tilbage efter ferien.. Mine lærer ved det godt at en der hedder emma mobber mig og hun får resten af klassen til at kører med på den.. Mine forældrte ved det også godt men de vil ikke lade mig flytte og de er generatl totalt ligegladel.. Det er ikke sjovt at blive mobbet.. Alle i klassen mobber mig.. Emma gør altid grin med mig og gør nar af mig.. Så i juni havde vi projekt i klassen om livet.. Der blev jeg sat i gruppe med emma det var slet ikke sjovt.. Jeg lavede det hele alene hun var mere interreseret i og kaster papirskugler i hovedet på mig når jeg prøvede at lave projektet.. Så det edte med vi fik 02 for den opgave.. det blev jeg skuffet over men emma synes det var vildt fedt og hængte så sedler op rundt omkring på skolen om at jeg ikke kunne få mere end 02 men det fik hun jo også.. Det er slet ikke sjovt at hun driller konstant.. Så var det også en dag vi sidder nemlig ved samme bord i skolen så havde jeg glemt min bog derhjemme så vi skulle deles om hendes bog.. Så læren skubbede hendes bog imellem os så bladrede jeg lidt efter til anden side så tog hun bogen i fingerspidserne og sagde: puha da da den er godt nok slimet nu har vi noget rense sprit.. Læren ignorede det bare..Blev så ked af det. Hvad skal jeg gøre? Hilsen den fortabte

Svar:

Hej med dig..

Det er ikke rart at blive mobbet og jeg kan godt forstå at du bliver ked af det. Jeg synes heller ikke det er okay, det som e. hun gør. Og det er klart at du ikke har lyst til at starte i skolen igen efter ferien.

Måske har det ændret sig lidt her efter ferien, fordi der sker rigtig meget i din alder og sommetider så synes man ikke at de samme er ligte så seje som sidste år. Så måske er e. ikke så populær som sidste år og måske bliver det lidt bedre.

Men hvis det ikke gør, så synes jeg helt klart at der skal gøres noget, fordi det er ikke ok at de driller og mobber dig.

Du skriver at dine forældre godt ved det, men at de er ligeglade. Men du fortæller også at din lærer godt ved det og det synes jeg faktisk er godt.

Men ved hun også hvor svært du synes det er og hvor meget e. og de andre driller. Jeg tror den bedste til at hjælpe dig faktisk er din lærer. Men det er vigtigt at du fortæller din lærer det hele. Det vil sige hver gang der er nogen der driller , eller hver gang du bliver ked af det eller bange, så skal du fortælle det til din lærer.

Jo mere din lærer ved, jo bedre kan din lærer hjælpe. Så prøv det først.

Hvis du ikke synes det hjælper når i nu er startet i skolen igen, så prøv at kigge forbi chatten her i Cyberhus. Her kan du anonymt chatte med en voksen og måske kan i sammen finde flere muligheder som du kan prøve.

Venlig hilsen

Erroll