ingen forstår mig :'(
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hjælp! der er ingen der forstår mig jeg blir mobbet men ignorere det jeg er så træt af det hele somme tider ønsker jeg mig bare ud af denne grufulde hverden... jeg blir mobbet med at jeg er scene (også kendt som emo) og jeg er.. bøsse :I alle provokerer med det... de forstår det ikke. hva ska jeg gøre!

Svar:
Hej
Jeg kan godt forstå at du er træt af at blive mobbet og at du sommetider ønsker dig langt væk fra det hele. Det er rigtig fint, at du skriver brevet her. At du prøver at få hjælp til at løse dine problemer.
Det er aldrig i orden, at man bliver mobbet - og jeg tænker, at du skal snakke med nogen om det, så du kan få hjælp. Måske er der en lærer, som du stoler på, og som du kunne snakke med? Måske kunne du fortælle det til dine forældre?
Det er i hvert fald vigtigt, at du får hjælp til at løse problemet. Det kan være at I i din klassen, med en lærers hjælp, kan tage en snak om hvordan man skal behandler hinanden. Måske er der andre i din klasse eller i din omgangskreds, der har det lidt ligesom dig??
Måske vil du finde ud af, at de ind i mellem også kan føle sig anderledes? Eller opleve at de bliver mobbet/holdt udenfor.
Det kunne være en ide at snakke med andre unge, måske andre unge som også kender til at føle sig mobbet. Måske kan I støtte og hjælpe hinanden. Det kan nemlig være svært at gå alene med. Prøv at besøge Habbo eller Skum, her er der blandt andet debatgrupper for unge.
Det kan også være en god ide at logge på i chatten hvor du anonymt kan chatte med en voksen om, hvad du kan gøre for at få hjælp.
venligst Line