Indlagt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej (: Jeg er en pige på 14 år. For ca. 1 år siden begyndte jeg at cutte. pga. at en pædofil mand havde skrevet sex smser til mig og det fyldt rigtig meget i mig og kunne bare ikke holde ud at tænke på det mere.
Vi ahr meldt ham og han har fået en dom. nå men jeg stoppede så med at cutte for et ½ år siden, ca. og har ikke gjordt det siden. Men nu er trangen virkelig kommet til det igen.
Jeg overvejer om jeg skal gå til min læge og sige at jeg gerne vil indlægges på psykratisk afdeling. fordi jeg tror det ville hjælpe mig. Jeg vil bare gerne have det bedre psykisk, få trangen til at cutte væk, have et bedre selvværd og få nogle venner der forstår. .. jeg har prøvet psygolog, men fik virkelig ikke noget ud af det.
Hjælp mig hvad skal jeg gøre? Knus mig

Svar:
Kære pige 14 år. Tak for din mail.
Jeg kan godt forstå at det har været svært at opleve en mand der skrev sex sms`er til dig og overtrådte dine grænser. Det er godt at høre, at du fortalte det til en voksen, fik hjælp og anmeldte det - Flot
Det kan  være svært at glemme sådan en hændelse og måske ligger den stadig og fylder meget inden i. Måske er det derfor du har lyst til at cutte dig selv igen.
Jeg synes det er rigtig flot at du mærker efter og gerne vil have hjælp til at få det bedre. Det er vigtigt at du får snakket med en voksen om at du kan mærke lysten kommer igen. Jeg vil anbefale at du snakker med dine forældrer først. Jeg tror også det er en god ide at du går til din læge for at få hjælp.
Om du skal indlægges eller andre muligheder for hjælp eller behandling kan jeg ikke svare på, da jeg ikke kender dig godt nok. Men det kan du også tale med din læge og forældre om.
Jeg håber mit svar hjælper dig til at få snakket med en voksen. Jeg kan også anbefale dig at besøge chatten  her i Cyberhus. Her kan du anonymt chatte med en voksen. Den har åben mandag til torsdag kl. 15.-19.
Venlig hilsen AmneMarie.