Ida igen. Vigtigt!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg bruger meget denne hjemmeside og i kan sikkert finde mig flere steder herinde, men har lige et spørgsmål. Jeg kan huske at ha' set noget i tv da jeg var mindre om en pige der cuttede. og hun forklare at ligemeget hvor meget hun blev ved gjorde det ikke ondt. Jeg kan også huske at ha' set en masse i tv om piger med anoreksi/spiseforstyrrelser. kan sådan noget måske ha' haft indflyddelse på mig og mine problemer idaq??? Ps.Ida er ikke mit rigtige navn såh i behøver ikke ændre det.

Svar:
Hej igen Ida.
Det er dejligt at du kan bruge Cyberhus hjemmeside til mange ting. Det er en god ide at dele sine tanker med andre, tage del og være nysgerrig. Det tror jeg der er mange der har glæde af.
Du fortæller at du har set noget i fjernsynet omkring cuttere og spiseforstyrrelser, og du spørger om det måske kan have haft indflydelse på dig og de problemer du har idag? Det er et godt spørgsmål. Jeg er lidt usikker på om du spørger fordi du selv skærer i dig selv, eller selv har problemer med mad. Jeg håber jeg svarer på dit spørgsmål, ellers kan du bare skrive igen..
Man kan godt blive påvirket af noget man ser i fjernsynet på den måde, at man måske tænker på hvordan det kan være at der er nogle som skærer i sig selv, eller man undrer sig over det at have en spiseforstyrrelse. Sommetider kan man også tro, at det er en god måde at klare sine problemer på, men som du nok også så i programmet, så er det ikke nogen god løsning. Så på den måde kan sådanne programmer påvirke.
Måske tænker du at du kunne være en af de piger, som også har sådanne problemer. Og det er vigtigt du får snakket om det, for det er alvorlige problemer at gå alene med. Derfor synes jeg det er meget vigtigt at du bruger nogle af de løsninger jeg gav dig i mit sidste svar til dig.
Du har nogle gode spørgsmål, og det er en fedt at du gerne vil vide hvilke ting der har indflydelse på hvordan du har det. Det skal du helt klart gå videre med og se om du kan finde ud af noget mere.
Venligst bibi