i need you now before i fall apart!!!!!
brevkassespørgsmål af
Carolina
18 år
hey cyber
som i kan se på titlen har jeg brug for hjælp
jeg bor normalt i canada men lige nu er jeg på besøg hos min familie i København, flyttede til Canada da jeg blev 17 over til min kæreste. Ja jeeg havde en kæreste i Canada som jeg var rigtig glad for, men er model og rejser verden rundt hele tiden og det var ikke altid han kunne tage med mig for rejser virkelig meget pga min modelkarriere især det sidste halve år. For ca. en måned siden efter at vi havde været kærester i lidt over et år valgte han mens jeg var i LA at det ikke skulle være os mere forid han syntes at jeg rejste for meget og han savnede mig for meget, og han sagde at enten kunne jeg vælge ham og droppe min model karierre eller stadig være model men så skulle det ikke være os og jeg svarede at jeg ikke ville opgive nogen af delende men så tvang han mig til at vælge og så sagde jeg jeg er ikke villig til at droppe min model karierre det er det jeg har arbejdet på siden jeg var 2 år det var det jeg altid har drømt om det ville jeg ikke være foruden, så hvis han tvang mig til at vælge blev det det.
Men nu er jeg her en måned lidt i tvivl eller det er jeg entlig ikke fordi jeg vil ikke kunne undvære at være model men savner ham bare så meget og føler at jeg er ved at falde fra hinanden, kan ikke engang være glad i Danmark selv om at jeg troede at komme hjem til mine forældre med mine søstre ville være det der gjorde atr jeg ville komme videre men det gør det ikke, føler at for hverdag der går falder jeg læmgere og længere ned i det sorte hul jeg er på vej ned i. Det eneste der plejede at gøre mig glad var min familie men ikke engang dem kan gøre mig glad mere, føler mig som en sten det ryger længere og længere med i hullet. Hver eneste dag ligger jeg i min seng og kan ikke tænke på andet end bruddet og at jeg må komme op at det hul som jeg er faldt ned i, min aggent aflyser jævnligt shoots som jeg har skullet være til fordi jeg ikke kan være glad posetiv udstråle kærlighed udstråle skønhed. Hjælp mig med at komme op af det her hul please sig i kan gøre noget for kan ikke blive ved med det her savner blitsnen fra kameraet savner mine venner i Toronto savner min familie selv om de er i samme rum som mig kan jeg bare ikke. HAR BRUG FOR HJÆLP HURTIGST MULIGT

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå du er ked af det og har svært lige nu. Det at miste en kæreste man er rigtig glad for sætter gang i en sorgproces, som kan minde meget om det man kan opleve når en ven eller familiemedlem bliver syg eller dør. Man kan næsten føle at man mister en del af sig selv, og derfor også have svært ved at "fortsætte" som man plejer.
Det tager tid at komme igennem den sorg, og jeg tror ikke rigtig at der findes en let løsning til at komme videre. Det tager bare tid. For nogle tager det uger...for nogle måneder. Du og din kæreste har været sammen længe og derfor er det også helt naturligt at du oplever at der nu mangler noget i dit liv, som er svært at fylde ud. Det skal du "lære" igen. Og det tager tid.
Jeg tænker at det bedste du kan gøre er at have en masse ting i din kalender. Lav noget med din familie og dine venner. Gå ture, tag i biografen, på museer, tag på cafe eller hvad som helst. Tag i byen med veninder...alle mulige forskellige ting som holder dig igang og beskæftiget. Alle de her ting er måske ikke noget du har lyst til at lave, og det tænker jeg også er helt naturligt.
Men jeg tænker at det alligevel kan være vigtigt at du holder dig igang, så du ikke har så meget tid til at sidde alene med de her tanker og med sorgen som gør så ondt.
Selv om det er en kæmpe kliche og selv om det virker helt håbløst lige nu så garanterer jeg dig at det bliver bedre med tiden. Det skal nok komme...med små skridt. En dag, en uge og en måned af gangen. En dag går det op for dig at savnet ikke længere fylder så meget mere, og at du pludselig finder glæde ved de ting du plejer igen. Det skal nok komme...det tager bare tid.
Gode tanker herfra
Niels-Christian