hård barndom
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej alle voksne.... Som barn oplevede jeg meget med min pap bror der røg hash og var oppe i slåskampe og holdte fest hele tiden... Også min far og min pap mor der røg hash hver dag eller det gør de stadig, og jeg har ingen kontakt til min far mere... Og min pap far er alkoholiker og bruger alle vores penge først på måneden. Og min mor laver ikke andet end og sove og spise og ligge og tage piller..... og ingen kan rigtigt hjælpe mig og så er jeg også tyk så derfor har jeg heller ikke nogen venner:( Nogen gange har jeg bare lyst til at forsvinde væk her fra... Hilsen den grædende bornholmer:-(

Svar:
Hej grædende bornholmer
Jeg kan godt forstå det må have været hårdt for dig og også at det stadig er det.
Det lyder til at du har det svært med din familie, og det lyder ikke til at det er særlig rart at være hjemme hos din papfar og mor for tiden. Jeg synes faktisk at det lyder til på det du skriver, at du ville have bedst af, at komme et andet sted hen at bo.
Du skriver at ingen kan hjælpe dig, men der er helt sikkert nogen der kan hjælpe dig, og jeg vil prøve at give dig nogle forslag til hvem du kan gå til;
1. Du skriver du er 15, så jeg tænker du må gå på en skole. Måske kunne du tale med en lærer, du har tillid til, om hvordan du har det. Han/ hun kan hjælpe dig med bare at få talt om det, og måske helt konkret hvad du kan gøre ved det.
2. Måske er der en anden voksen i din familie – en moster, faster, onkel eller bedsteforældre som du kan kontakte og få til at hjælpe dig?
3. Her på Cyberhus har vi også en chat, hvor der sidder voksne der rigtig gerne vil lytte og rådgive dig. Så hvis du har lyst, kan du prøve at logge på chatten en dag?
Lige meget hvad du vælger, så tror jeg det vil være godt for dig at få talt med en voksen om hvordan du går og har det. Jeg håber du vil prøve en af de ting jeg har skrevet.
Mange tanker fra Heidi