håbløst forelsket.

brevkassespørgsmål

håbløst forelsket.

brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Oprettet 9 år 7 måneder siden

hej. Jeg er en kvinde på 23 år, jeg har for tre år siden haft kontakt til en mand, som jeg var ved at blive kærester med, men det holdte desværre ikke, i dag er der gået tre år, og ja han har selvfølgelig fundet sig en anden. Og jeg har selvfølgelig ikke nogen chance igen overhovedet. Jeg har det faktisk helt vildt dårligt, og er entlig aldrig rigtig kommet over det, og tror faktisk heller aldrig jeg kommer det, men jeg er ikke i stand til at fører en normal hverdag, har prøvet at glemme ham , men det kan jeg simpelthen ikke, har beskæftiget mig med alt muligt andet for at glemme ham, men uanset hvad jeg gør så har jeg det rigtig skidt, bliver dårlig, og går i en depression da jeg ved at det gik i stykker vores forhold, jeg er håbløst forelsket i ham, og jeg har overhovedet ikke lyst til at næsten arbejde eller gøre noget , er helt nede, selvom der er gået lang tid, aner ikke hvad jeg skal stille op. Hilsen maria

Svar:

Kære dig.

Det lyder til, at du igennem de sidste par år har været igennem et stort følelseshav, der har skabt en ubalance i dit liv.
Det er helt normalt, at man kan gå psykisk ned efter et brud med en person, der betyder meget for én, men efter noget tid og bearbejdning, kan de fleste mennesker fungere på et niveau igen, hvor de har fået deres glæde og lyst tilbage igen.
Det lyder dog til, at du stadig er hårdt ramt og har kæmpet en kamp for at prøve at glemme ham her manden, du er forelsket i.

Du skriver ikke noget om, hvorfor jeres forhold aldrig blev til noget, og hvordan det hele gik i stykker.
Det må kræve utroligt meget energi af dig, at gå rundt hver dag og kæmpe for at holde dig oppe, for at kunne arbejde og gøre hverdagsting, når du samtidig er deprimeret og tænker på ham her manden.

Jeg kan godt sætte mig ind i, hvordan den her følelse af håbløshed må føles, og hvordan du snart ikke aner levende råd for, hvad der skal få dig videre i livet.
Du lyder som et meget fornuftigt menneske, der bare er blevet ramt af en helt uigennemtrængelig ulykkelig forelskelse, som er svær at bearbejde selv.
Jeg tror, at du godt kunne have brug for at komme ud og snakke med et andet menneske om det, du har oplevet, om dine stærke følelser og din depression over det hele.

Du har flere forskellige muligheder for at snakke med andre omkring det her, og få hjælp til at komme på rette spor igen.
Du kan for eksempel begynde til psykolog, hvor du kan få hjælp til at få det godt igen og blive en glad pige igen.
Du kan også opsøge noget gruppeterapi, hvor du kan snakke med andre, der har oplevet det på samme måde. Begge ting kan være rigtig gode og har hjulpet mange før dig igennem problemer i stil med dit.

Det kan også lyde til, at du bliver meget styret af de tanker og følelser, du går rundt med lige for tiden. For at blive bedre til at være mere tilstede i hverdagen, og få mere lyst og energi, kan et kursus i for eksempel mindfulness skabe mere glæde i din hverdag, og få dig til at overkomme din depression.

Hvis du søger på nettet efter "gruppeterapi, mindfulnesskursus og så den by, hvor du ønsker at gå til terapi," så kan du måske finde et sted, der lyder som noget for dig.

Hvis du har lyst og brug for det, er du også altid velkommen til at skrive til vores chat HER. Her kan du snakke med rådgiveren om det, som fylder i dig lige nu.

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og snart får snakket med en person omkring alt det her, så du kan få det godt igen.
Du fortjener kun at være et glad og lykkeligt menneske, der er virkelig ingen, der kan holde til at gå rundt i 3 år og være ulykkeligt, håbløst forelsket.
Jeg håber, alt det bedste for dig i fremtiden!

Kærlig hilsen Mette