Hvorfor svare han ikke?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej! :-) Jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg har mødt denne fyr, og vi er helt overdrevet vilde med hinanden, vi nyder virkelig hinanden selvskab. Vi er virkelig forelsket. I starten gik der virkelig godt imellem os, og han var virkelig virkelig sød ved mig. Men så lige pludselig tog han ikke telefonen når jeg ringede, og svarede ikke når jeg sms'ede ham. Det varede sådan i to dage, og det var virkelig frygteligt. For vi plejede at snakke sammen hver dag. Han skrev så endelig til mig på dag to, hvor han skrev han ikke havde lyst til at snakke med nogen. Jeg gav ham lidt tid, så han kunne tænke over tingene. Jeg kontaktede ham så en nat, hvor han endelig tog telefonenen og vi snakkede sammen i flere timer om alt det der var sket. Og han fortalte at han bare var forvirret og rastløs, men at det ikke havde noget med mig at gøre, over hovedet. Efter den nat, gik det rigtig godt imellem os og vi snakkede sammen hver dag igen. Vi havde så aftalt at være sammen i en weekend, men pludselig skriver han at han ikke kan alligevel og jeg prøver så derefter at få fat på ham, men uden held, igen igen. Har ikke snakket med ham i to dage igen nu. Mit spørgmål er så, hvorfor gør han det her? For han har hele tiden givet udtryk for at han virkelig godt kan lide mig, og har så mange følelser for mig, og vi en dag skulle flytte sammen og alt det pjat der. Så jeg forstår ikke hvorfor han lader hans problemer skubbe mig mere og mere væk hvis han nu elsker mig så højt som han siger han gør. Jeg har prøvet at snakke med ham om hvad der trykkede ham, og det var at han følte han havde så travlt og at folk hele tiden forventede noget af ham. Måske er det stress han har. Men ville bare ønske han ikke lod det gå ud over mig, for det sårer mig så meget. Håber i kan hjælpe.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå det er hårdt at du lige pludselig ikke hører fra ham i flere dage. Det kan være rigtig svært at vide at en man holder af har det svært, især hvis man ikke kan få lov til at være der for dem, men at de i stedet skubber en væk. Jeg kan godt forstå det sårer dig at det går ud over dig på den måde, og at du skal gå og være ked af det og måske også nervøs for hvad han føler for dig, når du lige pludselig ikke hører fra ham..
Der kan være mange grunde til hvorfor han gør det, og jeg kan kun give dig nogle mulige grunde til hvorfor han gør det; måske er han ikke så god til at dele sine problemer med andre, og tænker at han hellere vil løse dem selv i stedet for at lade dem ”gå ud over andre”. Måske tænker han slet ikke på, at det faktisk går ud over dig selvom han ikke deler det med dig.. Måske er han virkelig stresset, og slet ikke har så meget overskud til at snakke med andre mennesker lige nu – men hvis han er det, så synes jeg han skylder dig at fortælle det, så I kan snakke om det, og så du bedre kan forstå hvorfor han ikke svarer. Måske kunne I aftale at han bare skriver en enkelt sms om dagen, på de dage eller i de perioder hvor han er virkelig stresset, så du stadig hører fra ham, men han ikke er presset til at ”være på” hele tiden..
Jeg synes også det er rigtig ærgerligt, at han lader sine problemer skubbe dig væk på denne måde. Og jeg synes også du fortjener at vide mere om hvad han har så travlt med, og hvad det er folk forventer af ham, som gør at han har brug for at være alene. Alle kan have brug for at være alene engang i mellem, og det skal der også være plads til i et forhold – men det er rigtig vigtig at man får talt med sin kæreste om det, så kæresten ikke sidder fortvivlet og kigger på udefra.
Kort sagt synes jeg at du skal tage en snak med ham om det, når I får kontakt igen. Fortæl ham helt ærligt at du bliver ked af det og føler han skubber dig væk når han gør sådan. Fortæl ham at du gerne vil være der for ham, når han har det svært – ligesom at han sikkert gerne vil være der for dig, hvis du har det svært.. Jeg synes i hvert fald du skal prøve at tale med ham om det igen, så han forstår hvad det gør ved dig - fordi det er ikke fair at det skal gå ud over dig på denne måde.
Jeg håber du snart får kontakt med ham igen og at du har mod på at få talt med ham om det igen.
De bedste hilsner fra Heidi