Hvorfor lyver folk?
brevkassespørgsmål af
Anonym
Hvorfor skal folk lyve over for mig, og sige at du er så smuk og du er mega tynd bare det var mig. Hvorfor lyver de ? Jeg er mega grim og jeg er mega tyk. helt ærligt, 40 kg, det er meget, når man er en 160. Hvorfor skal jeg være så mega fed. Er der ikke nogen der kan se det for mit synes vinkel, Hvorfor skal folk lyve. Jeg mangler bare 6 kg. Så er det fint nok (tror jeg). ej hader bare folk, når de lyver... ej det gør mig sur. kram Emma

Svar:
Hej Emma
Jeg har modtaget dit indlæg fra Cyberhus debatforum og jeg kan høre at du har det svært. Du oplever, at andre lyver over for dig når de fortæller, at du er smuk og mega tynd.
Jeg kan blive lidt bekymret for dig, når du skriver, at du gerne vil tabe 6 kg, da det kan være mange kilo at tabe. Nogle gange kan man have lyst til at tabe sig, fordi der er noget man er ked af eller har det svært med.
Jeg tror, at det vil være godt for dig, hvis du snakker med en voksen om, hvordan du har det. Den voksne vil kunne hjælpe dig med at vurdere din vægt og om du har et behov for at tabe dig.
Kan du måske snakke med dine forældre om hvordan du har det? Eller sundhedsplejersken på skolen eller måske din læge? Du kan også logge på chatrådgivningen i Cyberhus, hvis du ikke ved, hvem du kan snakke med.
Mange hilsner
Marianne