Hvordan løser jeg dette?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Jeg er 16 år gammel og er meget fremtidsbevidst. Jeg ved præcis hvilket universitet jeg skal starte på til den tid og planlægger derfor nogle ting allerede nu. Universitetet ligger i den anden ende af landet. Min kæreste bor tilfældigvis i nærheden af universitetet og jeg håber på, at når tiden kommer til at jeg skal flytte, at jeg så kan flytte direkte sammen med hende. Der kom så bare noget i vejen der. Hende og hendes veninde har aftalt at bo sammen i en ukendt periode og det tror jeg giver mig mange problemer. Hvis jeg skal til at flytte derover og bo uden min kæreste, tror jeg, at jeg bliver deprimeret og ked af det. Jeg har forslået at bo sammen med de to og min kæreste syntes godt om det lige indtil for nylig. Hun snakkede med hendes veninde om det og så skiftede hun pludselig mening. Jeg tror at hendes veninde har noget imod mig og det gør mig lidt ked af det. Men hele problemet her, er at jeg ikke tror jeg kan klare at bo alene til den tid og vil derfor høre, om i har nogle råd og forslag til, hvordan jeg kan løse dette. Jeg vil gerne kunne vågne op med min kæreste ved min side hver dag og det må gerne ske så snart som muligt. For god ordens skyld, ved jeg godt at det er nogle år ude i fremtiden og at jeg ikke skal tænke på det nu, men jeg har bare brug for at have sådanne ting på plads for at havde det godt i hverdagen. Mvh Dev.

Svar:
Kære Dev
Jeg kan godt forstå at du tænker over fremtiden, uddannelse og hvor du skal bo. Det er nyt og anderledes både at skulle flytte men også at starte på uddannelse. Det er helt okay, at du begynder at tænke over, hvad der skal ske til den tid, når du kan mærke at du har brug for at der er styr på det.
0
false
21
18 pkt
0
false
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}
Når du skriver at din kæreste har aftalt med en veninde at hun gerne vil bo sammen med hende, så er det nok fordi, hun ikke er helt klar til at bo sammen med en kæreste endnu. Der er mange som vælger at bor hver for sig en tid først, inden de flytter sammen med deres kæreste. Jeg tror at ikke at din kærestes veninde har noget imod dig, men jeg tror hun har mest lyst til bare at bo med sin veninde selv. Det kan jeg sådan set godt forstå. Jeg tror ikke det må være så fedt for hende, at bo sammen med et kærestepar. Så jeg tror det er derfor at de gerne vil bo selv, din kæreste og hendes veninde.
Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at bo helt alene, hvis du er helt ny i byen. Jeg tænker om du ikke kender en anden fyr du kan flytte ind sammen med? Når din kæreste bor sammen med en anden veninde, så tænker jeg også det kunne være rart for dig at bo sammen med en kammerat. Du kan også undersøge om du kan komme til at bo på et kollegium. På et kollegium kan du få et værelse, hvor du deler køkken med andre unge. På den måde kommer du heller ikke til at være helt alene, selvom du ikke bor med din kæreste.
Hvis din kæreste og dig starter med at bo hver for sig, så tror jeg også i med tiden vil kunne mærke om I er klar til at finde noget sammen. Når I kommer til at bo i samme by, så tror jeg også I vil nyde at kunne besøge hinanden og være meget sammen, selvom I ikke starter med at bo sammen.
Selvom du ikke kommer til at bo sammen med din kæreste til at starte med, så håber jeg at du finder en god løsning, så du ikke kommer til at bo alene. Hvis der er lang tid til du skal flytte, så har du også god tid endnu, til evt. at finde en at bo sammen med. Hvis du og din kæreste bliver ved med at lige så glade for hinanden, så tror jeg også at I engang vil komme til at bo sammen, selvom i starter hver for sig.
De bedste hilsner Sine