Hvordan kommer jeg over ham?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej
jeg har i lørdags været til en fest. Blev rigtig fuld og kom til at være min kæreste utro. Jeg har sagt alt sandheden til ham, og så at det ikke var med vilje, for jeg har ikke en grund til det. Han sagde vi skulle holde en pause. Jeg vil ikke miste ham. Jeg eæsker ham utrolig meget efter at vi har været sammen i 1 år 3 måneder. Jeg ved at han også elsker mig. Det siger han, men han sagde også at han sikkert kommer frem til at vi ikke skal være sammen mere. Jeg har såret ham meget, men han vil stadig have jeg skal være glad. Vi skrev sammen hver dag efter det der skete, men i går skrev mine veninder til ham. (det var også dem der har sendt billeder af mig fra festen til ham) Han har selv været til fest i går. Han kyssede med andre piger og sagde han nyd det og tænkte ikke på mig. Det forstår jeg så godt. Jeg har brugt en hel uge på at græde og kunne ikke passe mit arbejde. Han sagde til mig i går at han vil give det os en uge mere, for det er også meget lidt i forhold til alle de gode tider vi har i over et år. Jeg er bare så bange for at jeg skal falde sammen igen. Jeg har ikke lyst til at græde mere. Jeg har kæmpet og gjort alt for at få ham tilbage, men det siger ikke ud til det vil lykkes. Jeg elsker ham utrolig højt, men jeg tør bare ikke håbe mere. Det gør inderligt ondt at skal miste ham på den måde. Jeg har virkelig ikke lyst til at vi skal gå hver vores veje, men jeg kan høre at han allerede har besluttet sig. Jeg tænker at jeg nok selv burde at give slippe og komme videre nu. ASAP. Hvordan kan jeg give slip? Hvordan kan jeg blive stærkere uden ham?

Svar:
Hej med dig,
Øv, jeg kan godt forstå, at du er ked af det, og ikke ved hvad du skal gøre. Jeg synes dog det er flot, at du har fortalt ham sandheden om dit utroskab, selvom du vidste hvad du kunne miste.
Det lyder som om det er nogle hårde uger du går igennem med meget tvivl og usikkerhed om hvad der skal ske. At han også forsøger at gøre "gengæld" ved at kysse med andre piger og fortælle dig om det, må heller ikke være sjovt at høre, selvom du godt kan forstå ham. Det lyder som om at han forsøger at "straffe" dig lidt ved at kysse med andre, men også ved at lade dig gå i usikkerhed, men alligevel holde et lille håb tændt.
Hvis I ender med at finde sammen igen, må I komme frem til en aftale om, at han ikke kan bruge det mod dig hele tiden på den måde, som han gør lige nu. Selvfølgelig skal han have lov til at være usikker og indimellem blive ked af det, men du må være opmærksom på, at han ikke bruger det mod dig, og lader dig høre for det i alle mulige situationer.
Hvis I ender med at slå op, skal du, som du selv skriver, forsøge at give slip på ham. Som sagt er du ligenu i en ubehagelig "vente-position", hvor du ikke ved hvad der skal ske, og jeg tror næsten det er den hårdeste proces at være i. Når du først får en afklaring på hvad der skal ske, kan du begynde at slappe af og arbejde igennem din kærestesorg. Det er helt naturligt at være meget ked af det det første tid. Det går ikke nødvendigvis over i løbet af en måned eller to, men når først det værste chok har lagt sig, vil du begynde at mærke forskel. Det vil sikkert være en stor hjælp for dig, hvis du kan få lavet en masse aftaler med veninder og evt. tage i byen. At få tankerne ledt væk og at grine med sine venner, er ofte den bedste medicin når man er ked af det. Det kan også være, at du bare har lyst til at se film og være dig selv.
Der er desværre ikke så meget man kan gøre, når man skal komme sig over at have mistet en kæreste. Det tager den tid det tager, og alle mennesker reagerer forskelligt. Nogle er kede af det længe og andre kommer hurtigt over det. Jeg håber, at din kæreste og dig finder en løsning på det hele.
Mange hilsner
Christina.