Hvordan kaster man op uden at man er syg

brevkassespørgsmål

Hvordan kaster man op uden at man er syg

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej cyberhus ved i nok ikke vil svare på dette spørgsmål men skriver alligevel fordi jeg håber i kan/vil hjælpe mig selv om i nok ikke er så meget for det

jeg har på det sidste eller det har jeg gjordt i lang tid men gået og spekuleret over hvordan man entlig kaster op uden man er syg

tror aldrig jeg vil gøre det men er bare virkelig nyskerrig omkring hvordan man gør, er ikke utilfreds med min krop og sådan noget da jeg er elite gymnast og ved hvad der er sundt og ikke sundt at gøre imod sin krop og også at spise. Men det jeg prøver at sige er at jeg vil ikke prøve det da jeg vis RG gjorde ville blive smidt af mit hold, vi må ikke veje mindre end 38 kilo ellers bliver vi smidt af holdet. Men vil i ikke bare skrive hvordan, det håber je ihvertfald i vil er jo bare nyskerrig

xoxo f

Svar:

Hej F

Du har ramt helt rigtigt når du selv er inde på at vi ikke er meget for at give instruktioner til hvordan man kan kaste op. Det handler først og fremmest fordi der er rigtig mange unge som bruger Cyberhus som kæmper med spiseforstyrrelser. At skrive hvordan man kaster op kunne godt virke provokerende for dem som kæmper med de her ting hver dag.

Det at kaste op er noget kroppen kan hvis vi er syge. Det er sådan en refleks som fungerer helt af sig selv. Det er rigtig at de fleste også kan fremprovokere opkastning på den ene eller anden måde. Det er forskelligt hvad der virker fra person til person, men det ønsker jeg som sagt ikke at komme ind på.

Der er ikke noget som helst galt med at være nysgerrig og undre sig over hvordan kroppen fungerer, men jeg tænker at du kan kontakte din læge eller måske sundhedsplejersken på din skole og spørge lidt ind til det. De vil også kunne give dig et meget bedre og mere detaljeret indblik i hvordan man kan gøre det.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål