hvordan kan man græde igen?

brevkassespørgsmål

hvordan kan man græde igen?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 7 år 6 måneder siden

Hvordan kan man lukke op for at græde igen? folk siger jeg har lukket af for følelsen af at græde! ligemeget hvor ked af jeg er det, kan jeg bare ikke græde, synes det træls for kan virkelig mærke jeg har brug for at græde engang i mellem, men kan virkelig ikke! har ikke grædt over et år nu!

Hvad kan jeg gøre?

Svar:

Kære dig

Du skriver, hvordan man kan lukke op for at græde igen. Godt spørgsmål! Jeg tror, at mange kender til følelsen af at ville græde, men ikke rigtig kunne. Det kan være frustrende, da man måske ikke rigtig får den forløsning det kan være at græde. Det er både godt og sundt at græde, når man er ked af det (eller glad for den sags skyld). Nu ved jeg ikke, om du det sidste år, har været igennem noget, der har været hårdt? Jeg tænker, om der måske er en grund til, at du har været ked af det den sidste tid? Nogen gange kan man, når man møder modstand, sætte en slags forsvarsmekanisme op, som gør at vi lukker af for vores følelser og bliver kolde og hårde overfor de ting der sker omkring os. Og derfor også måske har svært ved at græde. Måske du også oplever det sådan?

Du skriver, at der er nogen folk, der siger, at du har lukket af for følelsen af at græde. Er det nogen folk, du har snakket med omkring, hvordan du har det? Og hvor du har fortalt, at du er ked af det? Ellers synes jeg, at du skal snakke med nogen om det. Der kan tit være noget forløsende i at dele sin sorg, bekymring og ked-af-det-hed med andre. Et ordsprog siger at "delt sorg er halv sorg" ligesom "delt glæde er dobbelt glæde" - det tror jeg også, du vil opleve. Når du lukker et andet menneske tæt ind på livet af dig, så vil du måske også opleve, at tårerne kommer. Det kan f.eks. være en god veninde, din forælder. eller en anden, du har tillid til. Det kan også være rart og forløsende at få et langt, fast knus - det kan du f.eks. bede om i forlængelse af snakken, hvis du kan mærke, at det kunne være godt. Jeg tænker, at det er vigtigt, at du, hvis du tager snakken med en anden, gør det et sted, hvor I kan snakke i fred og ro. Så hvis du begynder at græde, at du kan gøre det, uden at skulle tænke på, hvad andre mon tænker.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Uanset hvad, er du meget velkommen til at snakke med en af vores rådgivere i 1-1 chatten

De bedste hilsener,
Pernille

PernilleNs billede
Pernille har svaret på dette spørgsmål