Hvordan kan jeg lære og være ligeglad?

brevkassespørgsmål

Hvordan kan jeg lære og være ligeglad?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej:) Jeg har lige et enkelt spørgsmål..Det plager mig rigtig rigtig meget! I min klasse er der to-tre piger som hader mig, og bagtaler mig konstant. Og nogle fra de andre klasser også. Jeg går i 8.klasse. Jeg har købt en "hestehale" til at binde om mit eget hår, så det bliver meget længere. Hvordan kan jeg lære at være ligeglad med folks blikke? Jeg hader de kigger på mig, og deres blik siger bare "Du er grim" Jeg hader det virkeligt! Hvordan kan jeg lære at være ligeglad med hvad andre folk synes om mig? Og lige et spørgsmål til.. Er jeg total falsk når jeg går med sådan en? Det ser helt naturligt ud, men er jeg diva, og går totalt meget op i mit udseende for det? Jeg vil gerne fremstå som en rigtig sød pige, kan jeg godt det med sådan en "Hestehale" ? Håber I kan hjælpe mig:) KH K

Svar:

Kære K

Jeg kan godt forstå det er træls at høre på de piger i din klasse, som bagtaler dig. Og de blikke du beskriver de sender dig lyder rigtig ubehagelige.

Du skriver du gerne vil være ligeglad med hvad andre tænker - desværre er det ikke så nemt.
1. Fordi jeg synes ikke du skal finde dig i at de behandler dig sådan. Du fortjener bedre.
2. Det er en naturlig del af at være menneske, at gå op i hvad andre tænker om en. Dem der virker som om de ikke gør, har ofte bare en facade oppe, så folk tror de er ligeglade - eller måske tror de endda selv at de er ligeglade. Men i virkeligheden er det aldrig rart at høre nogen tale grimt om en.

Jeg kan selvfølgelig godt forstå at du ønsker, at det ikke skal gå dig så meget på, som det gør. Men måske bagtaler de dig fordi de er jaloux på dig på en måde? Måske synes de faktisk at det ser rigtig godt ud med den hestehale, men tør ikke indrømme det? Måske kan de ikke helt gennemskue hvem du er som person, og fordi de ikke kan gennemskue dig, er det nemmere at "hade" dig? Det jeg prøver at sige er, at måske er det egentlig ikke noget negativt omkring dig, der gør at de bagtaler dig - måske en usikkerhed i dem selv?

Du lyder som en rigtig sød pige, og man kan sagtens være en sød pige, selvom man har sådan en hestehale. Du lyder hverken falsk eller som en diva i min ører. Det er helt naturligt at man går lidt op i sit udseende, og jeg synes du skal sætte dit hår præcis som du selv har lyst til.

I stedet for at øve dig i at være ligeglad, synes jeg i stedet du skal overveje at tale med din klasselærer om det. Måske kan hun/ han hjælpe dig med at få de piger til at behandle dig bedre. Og måske ville det også  bare være rart at snakke med en voksen, du stoler på om det?

Jeg håber at pigerne begynder at behandle dig bedre snart, for du har ret til at sætte dit hår som du vil.

Mange tanker fra Heidi