hvordan får jeg min ex kæreste tilbage
brevkassespørgsmål af
Anonym
jeg har virkelig brug for jeres hjælp lige nu. Min kæreste slog op for snart to måneder siden og på det tidspunkt havde vi været sammen i 2 år.Vi boede sammen og gør det også stadigvæk indtil den 16 november hvor jeg kan flytte i en ny lejlighed. Grunden til at han slog op var fordi jeg er meget jaloux anlagt og det kunne han ikke holde til mere sage han. og det værest af det hele, er at jeg slet ikke har haft nogen grund til det, for han har aldrig været mig utro eller modbevist at han ikke elskede mig. Spør ham tit om han tror vi finder sammen igen og om han tror han kommer til at savne mig, og hver gang siger han at han har brug for at være sig selv og ik ved om han kommer til at savne mig før vi har været væk fra hinanden i noget tid ( hvor vi ik bor sammen). Ringer og skriver også tit til ham og det er han også lidt træt af siger han. men jeg gør det kun fordi jeg savner ham så meget.
håber at det jeg har skrevet, kan give jer nogen råd til hvordan jeg får ham tilbage, for jeg elsker ham virkelig
mvh nmt

Svar:
Hej nmt
Det er utrolig hårdt, når ens kæreste pludselig vælger at sige stop. Og det må i jeres tilfælde må det være ekstra hårdt, netop fordi I stadig bor sammen. Din kæreste har nok ret i, at han har brug for at I kommer væk fra hinanden, før han kan finde ud af, om han vil savne dig.
Du fortæller, at du er meget jaloux anlagt, og at det er derfor din kæreste slog op med dig. Jalousi handler om at man er bange for at miste kærligheden. Men netop ved at være jaloux kan man komme til at skubbe den man elsker væk og dermed miste ham. Det kan måske være svært for din kæreste, hvis han hele tiden oplever, at du ikke tror på ham, og altid vil vide alt hvad han laver. Måske har han svært ved at forstå, hvorfor du ikke kan stole på ham.
På den anden siden må det også være rigtig svært at være dig, hele tiden at være nervøs for hvad din kæreste laver, og hvem han er sammen med. Altid at være bange for om han er utro eller ikke elsker dig, selvom du inderst inde godt ved at han er sammen med dig.
Jeg tror at det er vigtigt for dig, at du prøver at finde ud af, hvad det er som gør dig så jaloux. Prøver at finde ud af, hvordan du kan arbejde med det, så du måske kan blive en smule mindre jaloux. Måske kan det være godt, hvis du i dit næste forhold (om det bliver med ekskæresten eller en anden fyr), får snakket om det, og om hvordan I begge kan være med til at mindske at du bliver så jaloux.
Der findes desværre ingen råd, som garanterer at du får din kæreste igen. Hvis I finder sammen igen, skal i begge to være enig om det, og man kan ikke bestemme over andres følelser.
Det du kan gøre nu, er at give din ekskæreste lidt plads. Aftal med ham, hvor tit i skal ringe/skrive sammen, og prøv om du kan begrænse dig til det. Jeg ved godt det er svært, men hvis du skriver/ringer for tit, risikere du, at han bliver træt af dig. Han siger selv, at han har brug for lidt tid, og det tror jeg er vigtigt at du giver ham. Måske kan du bruge tiden til at tænke lidt over, hvordan forholdet var for dig, og hvad du kunne tænke dig var anderledes, hvis I finder sammen igen.
Du kan ikke gøre andet end at give din ekskæreste den tid og det rum som han har brug for. Det er hårdt, det ved jeg godt. Men du har desværre ikke andre muligheder.
Har du brug for at snakke mere, kan du altid logge på Chatrådgivningen og snakke med en rådgiver.
Mange hilsner
Marianne