Hvor skal jeg bo?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.Mine forældre mistede livet i går, og jeg er lige nu hjemme hos min moster. Men hvor skal jeg bo henne normalt? Har en lillebror som er sammen med mig, men kommer han også til at bo med mig, hvor jeg nu end skal bo henne?

Svar:
Kære du
Jeg er ked af at høre at du og din bror lige har mistet begge jeres forældre - det må være så forfærdeligt. Dejligt at I nu er sammen ved jeres moster. Jeg kan godt forstå at du tænker meget på hvad der nu skal ske og om du og din bror kommer til at bo samme sted - der er mange spørgsmål i dit hoved sammen med sorg over at miste dine forældre - der er sket meget på kort tid.
Jeg kan desværre ikke give dig et endeligt svar- når man mister begge sine forældre er der flere muligheder, der er fx nogen som flytter fast ind hos noget andet familie og nogen kommer i en sød plejefamilie der holder af en og passer på en som var man deres børn. Det kan også være det er muligt at I kan blive hos din moster.  Jeg er overbevist om at du og din bror vil komme til at bo samme sted - I er jo søskende og det vil I altid være og derfor skal I også følges ad.
Det hele er meget nyt og jeg er sikkert på at du snart vil få svar på dit spørgsmål om hvor I skal bo. Det er en god ide at du snakker med nogen om det hele og stiller dem alle dine spørgsmål også selvom de ikke kan svare på dem endnu. Du er også altid velkommen til at skrive her igen og ellers kan du læse lidt mere her om andre der har mistet sine forældre og andre af deres nærmeste: https://bornungesorg.dk/ved-dodsfald-i-familien/
De bedste hilsner og ønsker for fremtiden
/ Trine