#Hvad sker der for mig?

brevkassespørgsmål

#Hvad sker der for mig?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Jeg har prøvet og tage selvmord 3 gange og skåret i mig selv fordi jeg er så ked , Og over vejer selvmord igern , hvad skal gøre?

Svar:

Kære pige 12 år.

Du skriver, at du har prøvet at begå selvmord. Det er meget alvorligt at du er så ked af det.
Det er meget vigtigt, at du får hjælp og nogen at tale med om, hvorfor du ønsker at dø og hvorfor du skærer i dig selv, så du kan få det bedre.

Du er en ung pige og har stadig en masse skønne ting at opleve! Tvivl ikke på livet! Livet er en fantastisk gave. Du er et unikt menneske. Du er betydningsfuld, fordi du er dig!

Prøv at tale med dem, som du stoler mest på, og bed dem støtte dig til at få den rette hjælp.
Prøv at lægge mærke til de små ting i hverdagen, som du er glad for. Tænk på dem du holder af, og som holder af dig.

Det er meget vigtigt, at du snakker med en voksen om, hvordan du har det. Du må ikke gå med det alene. Det er vigtigt, at du taler med nogen om det, så du kan få hjælp til at få det bedre.

Jeg vil gerne bede dig om at tænke over, hvem du kunne tale med det om. Du skal tænke på, hvem du føler dig tryg ved. Det bedste ville være, at du fortæller dine forældre, hvordan du har det.

Hvis du ikke kan tale med dine forældre, kan du måske tale med din kontaktlærer eller sundhedsplejesken på skolen. Det kan også være at en af dine venners forældre kan hjælpe dig. Det er i hvertfald vigtigt at du finder en voksen der kan hjælpe dig.

Hvis du syntes det er for svært at komme i gang med at snakke med en voksen om hvordan du har det, eller du føler der ikke er nogle du kan tale med, vil jeg forslå dig at logge på vores chatrådgivning. Fortæl rådgiveren om din situation, og få rådgiveren til at læse dit spørgsmål her i brevkassen.

De bedste ønsker og varme tanker
Loa