Hvad sker der? Hvorfor?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hejsa.
tidligere har jeg skrevet herunder... om at en udlænding på 25 rørte mig osv.
jeg forstår intet:(
fik sagt det til pædagoere. men der kommer hele tiden problemmer. siden jeg var 13 har en fyr der er 2 år ældre end mig rørt mig og prøvet få sex når jeg siger nej..
nu er ´jeg 16 og slog op med min ex. da han ik overhoved vist følser. han elskede mig ik kun min krop...
nu bliver jeg så seksuelt kræket hver dag med ham jeg bor med.. han forstår ik jeg ik vil. en fyr (der heldigvis er stoppet) har også trruede mig på livet. og jeg ved ik hva jeg ska gøre mere...
min far drikker og jeg gider ik fortælle hjemmet det når jeg er hos min far.
ingen forstår og jeg føler mig som et objektl.. som fyre bar bruger selvom jeg nægter:( jeg ved ik hva jeg ska gøre mere...

Svar:
Hej
Det er på ingen måde i orden at fyre rører ved dig når du ikke vil have det. Det er vigtigt at du får sagt klart fra, det skriver du også at du gør og det er godt. Det er desværre ikke alle der stopper, selv om man siger de skal og det er på ingen måde rimeligt.
Det er rigtig godt at du rækker ud efter hjælp. Du skal ikke leve med at nogen gør noget ved dig du ikke bryder dig om, og du skal have hjælp til at få det til at stoppe.
Kan du snakke med pædagogerne igen, eller er der andre voksne som du er trygge ved og kan snakke med? Det er vigtigt, at du får hjælp til at stoppe det med din bofælle, så du kan føle dig tryg der hvor du bor.
Du må ikke se dig selv som et objekt, som det er i orden nogle mennesker ikke behandler ordentligt. Du er et menneske som fortjener at blive behandlet godt og med respekt. Du må aldrig finde dig i at nogle gør noget ved dig du ikke vil have, det er derfor vigtigt du får snakket med en voksen, der kan hjælpe dig.
Varme tanker fra Denise