Hvad skal jeg stille op
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej brevkasse halløj... Jeg er en fyr på 17 år, jeg fylder 18 om ca 14 dage. Lige kort fortalt om mig selv, sådan i kan få et indblik: Da jeg var 12 år, blev jeg fjernet hjemme fra min mor, jeg har en hjerneskadet storebror som også har været fjernet, så har jeg min storesøster som også har. Så har jeg en anden storebror som lige har prøvet og begå selvmord, min far har nægtet mig, altså sagt mig fra.. Min mor vil heller ikke se mig. Nu står jeg for mig selv og har gjort det i lang tid. Jeg bliver 18 som sagt, jeg ved bare ikke hvad jeg stille op mere? jeg er ødelagt inden i. Jeg er revet fra hinanden, jeg begynder at få gamle billede i hovedet, som jeg også havde da jeg var syg(psykisk), det gør jeg ikke kan sove. Kl er nu 10min i 3. Jeg prøver virkelig at holde mit hoved oppe, men det svært. Jeg knækker snart, hvis jeg ikke bare får et lille råd, bare ét. Jeg skriver ikke for at få opmærksomhed, men for at komme ud med det. De billeder, er hvor jeg ser en mand, og pludselig kommer der et hurtigt blik af min storebror død. Hvor det mig der har gjort det. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Jeg er færdig inden i, lever i en evig krig. Undskyld for mit lange brev, men havde brug for det. Hilsen SL.

Svar:
Kære SL
Tak for dit brev. Det lyder til at du har haft nogle rigtig hårde år, og jeg kan godt høre du synes det er svært lige nu.
Du siger at du skriver for at komme ud med det - og det er rigtig godt. Når man har nogle ting indeni sig, som gør ondt, så er det tit en stor lettelse at få fortalt om det til nogen, og det er også et skridt i den rigtige retning - til at få hjælp og til at få det bedre. Så super godt at du gør det..
Du skriver også at du tidligere har været syg psykisk - i den forbindelse må du have haft kontakt med din læge. Jeg synes du skulle kontakte ham igen, for at få snakket om, om han kan gøre noget for at hjælpe dig, så du måske ikke bliver syg igen..
Jeg ved ikke om du bor hos plejeforældre, institution, alene eller noget helt fjerde. Men jeg tænker, at du måske må have en sagsbehandler hos kommunen, som evt. også kan hjælpe dig med at få hjælp, og måske også med alt det praktiske, når nu du bliver myndig.
Hvis du skulle få lyst til komme mere ud med det, så synes jeg også du skulle prøve at logge på vores chat en dag. Her sidder der voksne, som meget gerne vil lytte til det der fylder i dig.
Jeg håber du får lyst til at tage endnu et skridt i den rigtige retning.
Manger tanker fra Heidi