hvad skal jeg gøre vis jeg gerne vil ud og bade men ikke kan det
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg er 15 år og ville lige spøger om hvad jeg skal gøre når jeg har menstrasuion. og jeg gerne vil ud og bade men jeg er ikke vild med at bruge tampon er der en anden mulighed for at jeg kan kome ud og bade selvom

Svar:
Hej pige på 15 år
Du kan desværre ikke gå i vandet under menstruation, med mindre du bruger tampon, da du ellers risikerer, at der trænger menstruationsblod ud i poolen.
Ved at bruge et tyndt bind, kan du godt ligge ved poolen eller på stranden, selvom du har menstruation. Du skal bare vælge et bind uden vinger, det kan du sagtens have på inde under badegragten. Men altså, hvis du har planer om, at gå i vandet, er det vigtigt, at du bruger en tampon.
Jeg kan godt forstå, hvis du ikke har lyst til at bruge en tampon. Det kan der være mange grunde til. Hvis du har andre spørgsmål om menstruation og tamponer, synes jeg du skal skrive til brevkassen "Sex, lyst og erotik". Der har de fuldstændig styr på alt sådan noget og jeg er sikker på, at de kan give dig flere svar.
Mange hilsner
Cheva