hvad skal jeg gøre??? :s

brevkassespørgsmål

hvad skal jeg gøre??? :s

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej , jeg er en pige på 14år, Jeg har boet i danmark i ca 9år, men jeg kan virkelig ikke tilpasse mig, selvom jeg har venner, og jeg har det jeg skal have, men jeg følger mig overhovedet ikke hjemme, for ca et halvt år siden tog jeg tilbage til mit land, jeg boede der et halvt år ved min far, men der følte jeg mig heller ikke hjemme,

Min drøm er at bo i spanien, efter jeg er færdig med studierne, men jeg har det virkelig dårligt, og jeg synes selv at det er meget lang tid til at jeg bliver færdig med studierne, Jeg vil gerne væk her fra........ Er der en eller anden måde at jeg ka komme væk på? at jeg kan bo hos en pleje familie eller sådan noget i et eller andet varmt land,

For det, der gør mig mest ked af det ved danmark er, det vejr vi har og at jeg er omringet er depresions fulde mennesker... Jeg håber virkelig at i har lyst til at hjælpe mig... for jeg har det virkelig skidt.. og det hjælper ikke noget at flytte et andet sted hen i danmark, for vi har flyttet så meget, og det er alle steder.... jeg ønsker mig sol og glæde hele året rundt.... :'(

Svar:

Kære pige ,14 år.

Tak for din mail, hvor du fortæller at du har det svært og føler dig splittet og rodløs mellem dit land, Danmark og Spanien . Jeg kan godt forstå at det er svært, når du føler at du ikke rigtig hører til nogen steder.

Du skriver at du har venner og det synes jeg er rigtig godt. Måske kan du også bruge dem til at snakke om dine følelser og tanker. Du skriver også at det ikke er nok og når du har det sådan er du nødt til at gøre noget ved problemet.

Du nævner ikke ret meget om de voksne omkring dig, kun at din far bor i udlandet. Hvad med din mor? Måske kan du fortæller din mor og far om hvordan du har det.

Hvis det er svært at tale med dine forældre om det, er der måske en anden voksen i din familie eller i din nærhed, som du  har tillid til og kan tale med?

Indtil du bliver 18 år, bestemmer dine forældre eller dem der har forældremyndigheden. Derfor er det vigtigt at du snakker med de voksne du har omkring dig og prøve at få gjort nogle ting anderledes, så du bliver mere glad nu.

Det kunne være en rigtig god ide at besøge chatrådgivning her i Cyberhus. Den har åben mandag til torsdag fra kl. 15 til kl. 19 . Her kan du chatte med en voksen og sammen kan I måske finde flere ting du kan gøre nu, for at det bliver lettere for dig.

Din kommune skal tilbyde dig anonym rådgivning. Prøv at ringe til dem, måske kan de fortælle dig om hvilke mulighederne du har for anbringelse både i Danmark og andre lande.

Jeg håber du får mod til at tage hul på problemet .

Held og lykke fra mig .

Venlig hilsen Anne-Marie.