Hvad skal jeg gøre med min kæreste?.

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre med min kæreste?.

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 13 år 1 uge siden

Hey Jeg er en dreng på 16 og har en kæreste på 15, jeg er skinhead ikke naziskinhead men trad skinhead det har intil videre ikke været et problem for mig intil min kærestes forældre mødte mig. Jeg elsker min kæreste hun er sød, sjov, klog, og så er hun så smuk at du tror det er løgn, uden det skal lyde femset men så fulender hun mig hun er grunden til at jeg står op om morgenen men på det seneste er jeg begynt at tro hun overvejer at gøre det forbi med mig, jeg hved hun skændes meget med sine forældre og anden familie. hvad skal jeg gøre? jeg har aldrig følt sådan her om nogen før og jeg hved jeg elsker hende højere end noget andet på jorden og vil bare så gerne være sammen med hende hele tiden, og jeg hved et ikke er specielt mandigt at sige men jeg har virkelig ligget søvnløs over det her. Hilsen Skinheaden.

Svar:

Hej Anonym

Det lyder til at være en dejlig kæreste du har fundet dig, og jeg kan godt forstå hvorfor du er rigtig ked af at hendes forældre prøver at komme imellem Jer.

Jeg synes på ingen måder der er noget umandigt eller tøset ved at ligge vågen om natten. Faktisk er jeg ret sikker på at det er noget langt de fleste prøver på et eller andet tidspunkt i deres liv, hvis der er noget de er rigtig kede af. Tvært imod synes jeg bare du er rigtig sej, og ret mandig fordi du tør sige at det er sådan du har det...respekt.

Du siger selv at det er fordi du er skinhead at de ikke kan lide dig, og jeg forstår dig sådan at det også er derfor din kæreste skændes med hendes forældre lige nu. De vil ikke have at i er kærester fordi du er skinhead. Men hvad er det helt præcist ved det at du er skinhead de ikke bryder sig om?

Jeg kender ikke selv super meget til skinheadkulturen, men jeg ved godt at de oprindelige skinheads slet ikke var politiske eller racistiske. Jeg går ud fra at det er som de traditionelle skinheads, du mener når du skriver at du er trad-skinhead. Så for dig handler det mere om tøjet og musikken.

Desværre tror jeg at langt de fleste kun forbinder skinheads med vold og ballade som man kender det fra de nynazistiske eller autonome skinheads. Måske er det sådan din kærestes forældre tænker om dig? Hvis nu det er sådan de tror du er kan jeg egentlig godt forstå at de måske ikke er så vilde med at i er kærester fordi de kan være bekymrede for at du kommer til at rode deres datter ud i en masse ballade.

Har du prøvet at snakke med dem om hvad det vil sige at være skinhead for dig? Jeg tror det er vigtigt at de lærer dig godt at kende og så de bedre forstår dig og hvad det vil sige at være skinhead, som du er det. Hvis de ved lidt mere om dig og kulturen kan det være at de ikke vil være så kede af din kærestes og dit forhold.
Jeg ved godt det kan være lidt svært at skulle sætte sig ned og fortælle hendes forældre mere om dig selv, når nu du oplever at de slet ikke bryder sig om dig, men jeg tror alligevel at det er vigtigt at du prøver.

Jeg håber det lykkes for dig, og at du og din kæreste finder en måde i kan være sammen på uden at hendes forældre hele tiden skal være efter både dig og hende.

DeBedsteHilsner

Niels-Christian