Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 9 år 7 måneder siden

Hej

jeg begyndte at besvime lidt efter efterårsferien sidste år, til sidst besvimede jeg ca. 10 gange om dagen og hen over jul kunne jeg ikke gå...

det var ikke fysisk men det troede man. Jeg kunne ikke gå rundt om juletræet og hend over vinteren var jeg ved at være testet igennem de fleste

test men i vinterferien kunne jeg gå igen men jeg havde en dårlig vane meD at glemme f. Eks en eller to dage som bare forsvandt. jeg har fødselsdag i vinterferien og den kan jeg heller ikke huske.

det endte med at jeg igen blev indlagt men på psykiatrisk adeling vor man boede 9 børn af gangen i 15 uger ved mindre man blev forlænget eller forkortet.

jeg blev forlænget så jeg var der i 5 måneder og havde fået en dianose som autist og havde GUA. Da jeg så blev ud skrevet var det sommerferie, men det var

ikke sekert at jeg kunne komme tilbage til min gamle skole. Jeg så stadig en veninde i sommerferien og hun fortalte at der faktisk var en pige i klassen der ikke

ønskede at jeg kom tilbage. Det gjorde mig ked af det men jeg var ikke overrasket...

det endte med at jeg kom tilbage på min gamle skole og fik lidt hjælp til nogle ting. Men i frikvarterene spiller vi tit ost men så står vi i kø mens vi venter på at

komme ind på banen men så vis en af drengene stiller sig forand mig i køen siger jeg ikke noget. når det så er min tur træder drengen også ind på banen og det

endeste jeg gør er at gå ind på det nermeste toilet og sidde mistillid at græde. I timen begynder jeg tit at ryste og få det psykisk dårligt.

jeg føler virkelig at jeg bare pjækker eller sådan noget. Og jeg græder mindst tre gange om dagen fordi jeg ikke kan tage mig sammen.

jeg er desperat efter et svar

Svar:

Kære du.

Jeg kan godt forstå, at du er ked af det, og at det hele kan virke meget svært for dig at overskue. Jeg kan også godt se, at du har været igennem meget, og at det kan være svært at gå i skole samtidig.

Du skriver, at du besvimede et par gange, og du begynder at glemme nogle ting som for eksempel din fødselsdag. Har dig og dine forældre snakket med din læge om det? Hvis nej, så synes jeg, det er vigtigt, at du og dine forældre sammen tager en snak med din læge, så I kan snakke om, hvorfor du besvimer og er begyndt at glemme ting. Det er vigtigt, at du fortæller din læge alle de ting, du har oplevet. DIn læge kan hjælpe dig, hvis du har andre problemer, der ikke har noget at gøre med din diagnose. Sammen kan I finde frem til den bedste løsning på dine vanskeligheder.

Det lyder til, at du har været igennem meget, og jeg kan godt forstå at du ind imellem får det skidt, og at du begynder at græde. Det er selvfølgelig ikke i orden, at du ikke får din tur, når I spiller ost på skolen, og at drengene springer frem i køen og tager din tur. Har du prøvet at sige det til dem? At det er din tur? Det kan måske være, at de holder op med det, hvis du gør det tydeligt for dem, at de overser dig.

Du skriver, at du på din gamle skole, hvor du går nu, fik hjælp til nogle ting. Hvad er det for nogle ting, du fik hjælp til? Prøv at snak med dine forældre om, hvordan du har det på din skole, og hvordan det går dig efter behandlingen. Herefter kan dig og dine forældre prøve at snakke med dem, der hjalp dig den allerførste gang. På den måde kan de måske prøve at hjælpe dig igen med de ting, du har brug for. Hvis man først har følt sig tryg ved at få hjælp af nogen bestemte, er det tit fint at holde fast ved dem.

Husk på, at man godt kan have det svært, men man skal ikke miste modet. Hold hovedet koldt og tro på, at du kan få det bedre.
Jeg håber, I finder frem til noget, og at du får den hjælp, du har brug for.

Kærlige hilsner
Lima