hvad skal jeg?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. min far og mor flyttet fra hinanden da jeg var 2 år gammel, de er begge blevet gift igen og jeg er rigtig glad for at de er lykkelige igen. det er bare rigtigt hårdt at de er gået fra hinanden, fordi når der er noget i skolen, hvor de andre har deres forældre med, så følges jeg typisk men min veninde fordi ingen af dem rigtig har tid til at være der for os. jeg har så min store-bror og vi har det super godt sammen men han er i den alder hvor han går til fester og er ikke rigtig hjemme mere og det er virkelig svært når han er den jeg kan snakke med alt om. jeg er også bare så ked af det fortiden og jeg ved ikke om det er derfor men når jeg har det dårligt begynder jeg at spise og jeg har taget på, jeg har en bedste veninder som jeg har det godt med men hun er begyndt at brænde mig af og bagtale mig. jeg aner ikk hvad jeg skal gøre. håber du/i kan hjælpe kh mig

Svar:
Hej med dig..
Hvor er det godt du skriver til mig og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig, og jeg vil faktisk starte med at rose dig.
Det er super stærkt at du søger hjælp, når du kan mærke at du er ked af det. Jeg synes også det er stærkt, at du kan tænke, at det måske har noget at gøre med at din far og mor blev skilt dengang du var 2 år..
Og ved du hvad..jeg tror faktisk du har ret. Jeg tror faktisk at de 3 ting du nævner er med til at gøre dig ked af det.
1. Dine forældres skilsmisse: Du skriver at du specielt kan blive ked af det, når du oplever at du skal gå sammen med din veninde når der er noget i skolen. Når man er 12 år så har man brug for sine forældre og hvis de så ikke har tid engang imellem, så kan jeg godt forstå du bliver ked af det.
2. Jeg kan også godt forstå at du savner din storebror, og specielt hvis det er ham du snakker bedst med. Som du selv skriver, så er det helt naturligt at han begynder at være mere væk hjemmefra, men det kan jo godt være svært for dig.
3. Du fortæller også, at du føler din bedste veninde er begyndt at brænde dig af og det kan også godt forstå du bliver ked af.
De tre ting kan gøre en rigtig ked af det og det er helt naturligt. Derfor har jeg to forslag til hvad du skal gøre.
1. Jeg synes du skal vise dine forældre det du har skrevet til mig og gerne mit svar også. Fordi det kan godt være at de slet ikke har lagt mærke til at du er ked af det. Det kan være rigtig godt at snakke med sin mor og far om de her ting, og hvis de ikke ved hvordan du har det, kan det være svært for dem at hjælpe dig. Så fortæl dem om det du tænker på og bare rolig, det er rigtig fornuftigt det du har skrevet til mig, så jeg tror i kan få snakket godt om de her ting.
2. Jeg synes også du skal få fat i din storebror. Fortæl ham at du gerne lige vil snakke med ham når han har tid. Prøv også at fortælle de her ting til ham og måske kan han hjælpe dig med at få snakket med dine forældre.
3. Hvis du ikke synes de to ting virker, så kig ind i chatten her i Cyberhus. Her sidder der voksne du anonymt kan chatte med og sammen kan i måske finde flere muligheder for dig.
Jeg håber du kan bruge mine råd og god sommerferie..
Venlig hilsen
Erroll